محفلی به یاد تنها شهید قلم در خراسان جنوبی + عکس

درحالی اولین یادواره تنها شهید خبرنگار خراسان جنوبی شب گذشته برگزار شد که از آنجایی که شهید ارادت زیادی به امام رضا (ع) داشت محفلش هم به نام امام رضا میزین شد و خادمین بارگاه رضوی در این جلسه حضور یافتند.

به گزارش “پیام خاوران” همه چیز برای برپایی محفلی به نام و یا شهید فراهم بود، میزبانان اهالی قلم و رسانه بودند همان‌هایی که در تمامی برنامه‌ها به عنوان مهمان دعوت می‌شدند تا اخبار رو پوشش دهند، حال در این محفل خود میزبان بودندو از میهمانان دعوت کرده‌اند تا در مراسمی که به نام و یاد تنها شهید خبرنگار خراسان جنوبی برپا شده حضور به هم رسانند.

هنوز موعد آغاز مراسم نشده بود، که اولین میهمان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وارد محل برگزاری مراسم شد. آیت الله عبادی که به عنوان پدر معنوی استان از او یاد می‌شود، اولین کسی بود که به احترام شهید، خود را به سالن برگزاری یادواره رسانده بود، بعد از او دومین میهمان فرمانده سپاه استان بود که سردار مهدوی هم قبل از آغاز مراسم در سالن حضور داشت، وقتی همه چیز برای شهدا باشد، در یک چشم برهم زدنی کارها ردیف می‌شود.

هر کدام از خبرنگاران گوشه‌ای از کار را به دست گرفته، یکی به دنبال تزئینات سن و دیگری به دنبال تدارک شام، آن یکی هم تقبل کرده تا کودکانی که به همراه پدر و مادرانشان در این محفل حضور به هم می‌رسانند را در گوشه‌ای از سالن سرگرم کند تا پدر و مادر با خیالی آسوده بتوانند در جلسه حضور داشته باشند.

حال و هوای خاصی در یادواره حاکم است ذکر سلام صلوت و بوی سپند از جای جای سالن به مشام می‌رسد، آوای خوش صوت قرآن آغازگر برنامه یادواره شهید محمدرضا فرهادی است.

ما خراسانی‌ها رسم‌مان براین است هر برنامه‌ای که داریم بعد از زمزمه سرود جمهوری اسلامی ایران، صلوات خاصه امام رضا «ع» را هم قرائت می‌کنیم. همه جمعیت رو به مشهد الرضا قیام می‌کنند هرکس با هر نیتی که دارد صلوات خاصه را زمزمه می‌کند.

بیشتر بخوانید   جشن میلاد امام حسن(ع) در کدام مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود؟

سالن مملو از جمعیتی است که تشکیل شده از مدیران دستگاه‌های اجرایی، خانواده شهدا و سایر اقشار مردم، خبرنگاران و اهالی قلم و رسانه. شاید یکی از دلایلی که این محفل عجیب امام رضایی شده این است که شهید محمدرضا فرهادی ارادت خاصی به امام هشتم داشت.

ذکر و توسل که برای شهدا باشد، برنامه خوب پیش می‌رود، ورودی سالن یک سینی مملو از پلاک‌هایی است که به نام ویاد شهید خبرنگار استان شهید محمدرضا فرهادی به همراه یک سخن از او درست شده است تا هرکس که وارد جلسه می‌شود آن را برای یادگاری بردارد.

حال و هوای جلسه بوی عطر و یاد شهدا به خود گرفته بود که از درب اصلی سالن پرچم گنبد و بارگاه امام رضا «ع» توسط خادمیاران رضوی وارد محفل می‌شود، نوای “هرچه دارم هرچه دارم از تو دارم” بلند می‌شود جمعیت به احترام پرچم سبز بارگاه امام رئوف قیام می‌کنند و یکی اشک از گوشه چشمانش سرازیر می‌شود دیگری خود را به سمت پرچم می‌رساند تا به نیت تبرکی پرچم را زیارت کند.

حال و هوای محفل، عجیب امام رضایی می‌شود. مداح اهل بیت هم بر پشت تریبون حاضر می‌شود و نوای “کار خوبه امام رضا درست کنه” را سر می‌دهد.

پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک هرکس که به امام رضا اردات دارد با بغضی در گلو نامش را صدا می‌زند. یا امام رضا امشب هرکدام از این حاضران به امیدی تو را صدا می‌زنند دستشان را خالی برنگردان.

فضای سالن مملو از جمعیت است دیگر صندلی خالی پیدا نمی‌شود. در حالی که جلسه از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شده و عقربه‌های ساعت از ۲۱:۳۰ عبور کرده اما خستگی را در چهره هیچ کدام از حضار نمی‌توانی پیدا کنی.

بیشتر بخوانید   امتحانات پایه‌های اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری برگزار می‌شود

مسئول بسیج رسانه خراسان جنبوی یکی از سخنرانان است که برای خوشامدگویی پشت تریبون می‌رود و می‌گوید: یادواره اولین شهید خبرنگار خراسان جنوبی به همت خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان به مناسبت سالگرد این شهید که (پنجم خرداد سال ۱۳۶۳) رقم خورد برگزار شد تا همه مردم مهمان کرم این شهید باشند.

سجاد رضایی با بیان اینکه کرامات شهدا آنچنان در زندگی جاری و ساری است که درک نمی‌کنیم افزود: شهدا زنده هستند و چراغ راه و برکت زندگی افراد زیادی در جامعه هستند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در پایان از حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ولی فقیه در استان در اولین یادواره شهید خبرنگار خراسان جنوبی قدردانی کرد و گفت: شهید فرهادی اعتقاد زیادی به امام رضا (ع)داشتند و برگزاری این یادواره در دهه کرامت اتفاقی نبوده است.

رضایی با اشاره به قسمتی از وصیت نامه شهید فرهادی مبنی بر اینکه «امروز دشمن از طریق عکس‌ها و لباس‌های مبتذل سعی می‌کند تا قشر جوان را به نابودی بکشانند پس بیدار باشید و آگاه باشید و از معیارهای اسلامی دور نشوید» گفت: رسانه امروز ما باید بیدار باشد و ما در آینده نزدیک، پیروزی دنیای اسلام بر استکبار را شاهد خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۲۵۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها