دوربین‌های پایش تصویری در بازار مرکزی بیرجند تا ۳ ماه آینده نصب شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: باید تا سه ماه آینده دوربین‌های پایش تصویری در بازار مرکزی بیرجند به منظور پیشگیری از سرقت نصب شود که در این راستا باید شهرداری و اصناف پای کار باشند.

به گزارش “پیام خاوران” حجت الاسلام علی موحدی‌راد ظهر امروز در شورای پیگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به کاهش تخلفات ساختمانی اظهار داشت: انبوه سازان در زمینه تخلفات ساختمانی خواسته‌هایی دارند و از طرفی بخش زیادی از درآمد شهرداری‌ها از این محل است که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا جرائم ماده۱۰۰ مشوقی برای خلاف نباشد و حقوق شهر و شهرداری هم ضایع نشود.

وی ادامه داد: برای پرونده‌هایی که شاکی خصوصی ندارند حکم تخریب صادر نشود بلکه به صدور جریمه اکتفا کنند تا درآمدی برای شهرداری‌ها از این محل حفظ شود و از سویی دیگر افراد ترغیب به ساخت وساز در شهر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در شورای ترافیک مصوبات زیادی داریم اما بخشی از این مصوبات در استان اجرا نمی‌شود افزود: سازمان بازرسی مکلف به پیگیری است چرا که اگر مصوبات شورای ترافیک به درستی اجرا شود، بدون شک شاهد کاهش تصادفات و کاهش متوفیان خواهیم بود.

موحدی‌راد افزود: باید تا سه ماه آینده دوربین‌های پایش تصویری در بازار مرکزی بیرجند به منظور پیشگیری از سرقت نصب شود که در این راستا باید شهرداری و اصناف پای کار باشند.

وی از پیگیری زمین برای ساختمان مرکز ماده ۱۶ خبر داد و افزود: پیگیری می‌کنیم تا زمینی از راه و شهرسازی برای این امر اختصاص یابد و در نقطه مناسبی از شهر عملیات ساخت وساز ساختمان مرکز ماده ۱۶ شروع شود هرچند نیاز است اعتبارات لازم از محل فروش اموال توقیفی برای آن اختصاص یابد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از رونق ساخت و ساز در شهر با عمودی سازی خبر داد و افزود: برای توسعه شهر چاره‌ای جز عمودی سازی نداریم که این موضوع با وضعیت جمعیت فعلی در کاهش هزینه‌های خدمات رسانی برای دولت اثراتی دارد که باید با رعایت اصول و مقررات زمینه رونق ساخت و ساز را در شهر فراهم کرد.

بیشتر بخوانید   ظرفیت دانشگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال به کار گرفته شود

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها