افزایش ۶۵ درصدی صادرات از خراسان جنوبی

مدیر گمرکات خراسانت جنوبی گفت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی ۶۵ درصد در دو ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد کوهگرد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ۱۹۱ هزار و ۹۴۷ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات استان، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

مدیر گمرکات خراسانت جنوبی ارزش این مقدار کالا‌ی صادراتی در این مدت را ۲۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۷۶۰ دلار اعلام کرد و افزود: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

وی گفت: صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن سبک و گازوئیل از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد از افزایش ۶۹ درصدی کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور که از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان صادر شدند، خبر داد و افزود: در این مدت همچنین ۱۰۹ هزار و ۳۱۳ تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۷۹ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

مدیر گمرکات خراسانت جنوبی گفت: این کالا‌ها شامل سیمان، کاشی و سرامیک بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   راه اندازی سیستم مکانیزه امدادگاز مشترکان خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها