احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در کشور توسط بنیاد مسکن

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اقدام برای ساخت حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد صبح امروز در جلسه دیدار با اعضای انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان جنوبی، اظهار داشت: بنیاد مسکن علاوه بر ساخت خانه برای آسیب‌دیدگان در حوادث طبیعی، برای محرومان هم واحدهای مسکونی احداث می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای حمایتی احداث شده است، افزود: احداث حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم در حال ساخت است که افزایش تورم سبب شده که قیمت تمام شده واحدهای مسکونی محرومان افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه درسالی که به نام مهار تورم، رونق تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، نباید میزان افزایش تورم از سال‌های قبل بیشتر باشد تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی توسط خیران مسکن ساز، یک هویت اجتماعی است  که نشانگر شعور بالای خیران است.

وی بیان کرد: باید نیاز حدود ۱۰۰ نفری که برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان در خواست داده‌اند، بررسی شود و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند اقدام لازم برای تامین زمین در این زمینه انجام شود.

روحانی‌نژاد با اعلام اینکه مسکن یکی از مشکلات جدی کشور است خاطرنشان کرد: انجمن خیران مسکن ساز کشور از سال ۱۳۸۳ تشکیل شده و تاکنون حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن برای محرومان ساخته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: با توجه به افزایش تورم که منجر به افزایش قیمت تمام شده این واحدهای مسکونی می‌شود، بعضی از افراد توان پرداخت اقساط آن را ندارند که از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای این منظور باید استفاده شود.

بیشتر بخوانید   کارگروه‌های گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در خراسان جنوبی تشکیل شد

وی با بیان اینکه انجمن خیران مسکن‌ساز از ظرفیت رسانه‌های استان برای اطلاع‌رسانی مطلوب باید استفاده کنند، خاطرنشان کرد: انجمن خیران مسکن ساز خراسان جنوبی در زمینه ساخت مسکن برای محرومان  موفق عمل کرده و از ظرفیت افراد خارج از کشور هم برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان باید استفاده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان‌ خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه انجمن خیران مسکن ساز استان یک هزار و ۲۶۷ واحد مسکونی را تاکنون تحویل یا در حال ساخت دارد گفت: ۷۰۴ واحد نیز با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان در نقاط مختلف استان واگذار شده است.

قاسم تنها افزود: ۴۴۲ واحد مسکونی با اعتبار ۱۰۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان هم در روستاهای خراسان جنوبی در حال ساخت است.

وی متذکر شد: ۱۲۱ واحد مسکونی نیز برای خانواده‌های دارای معلول در شهرهای استان در حال ساخت است.

حجت الاسلام رضایی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: هر چند خراسان جنوبی استانی غیرتوسعه یافته است، اما از سرمایه‌های بزرگ در حوزه‌های علم و ایمان برخوردار است و خیران مسکن‌ساز تلاش می‌کنند تا جامعه محروم، اما متدین استان از نتیجه زحمات آنها به خوبی بهره‌مند شوند.

ضرورت افزایش نقدینگی انجمن، برای کاهش قیمت واحدهای مسکونی

سیدکاظم عماد در این جلسه، اظهار داشت: هر چند شهرداری‌های شهرستان‌های استان خراسان جنوبی در زمینه صدور پروانه ساخت با ما همکاری خوبی داشته‌اند، اما با شهرداری بیرجند در این زمینه مشکل داریم.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا نقدینگی انجمن را برای کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی محرومان افزایش دهیم افزود: برای افزایش نقدینگی انجمن در صورت امکان دستور دهید تا از محل حساب ۱۰۰ امام(ره) تنخواهی دو ساله در اختیار ما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   پویش کاشت 72 هزار درخت بانک صادرات ایران آغاز شد

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۱۰۰ نفر در خواست ساخت مسکن محرومان را داده‌اند که حداقل به ۵۰ قطعه زمین برای این منظور نیاز داریم.

در ادامه یکی از اعضای انجمن خیرین مسکن ساز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه صاحبان واحدهای مسکونی که توسط این انجمن ساخته شده، از ساخت آنها رضایت کامل دارند، گفت: بعضی از افرادی که از طریق این انجمن واحد مسکونی برای آنها ساخته شده کسانی هستند که توان مالی برای حضور در مسکن مهر را حتی نداشته‌اند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه  ۴۴۲ واحد مسکونی را در حال ساخت داریم تصریح کرد: با مکاتبه با بنیاد مستضعفان از تسهیلات بلاعوض آنها برای ساخت مسکن محرومان استفاده کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ۱۲۱  واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول در استان احداث کرده‌ایم اما مشکلی که در این زمینه هست، اینکه مسکن معلول باید بر اساس نیازهای او ساخته شود نه بر اساس نقشه‌های تیپی که وجود دارد.

عضو انجمن خیرین مسکن ساز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان مسکن استان تاکنون با این درخواست ما موافقت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۶۳ واحد مسکن هم برای خانواده‌های دارای معلول در حال ساخت داریم.

فلاحی یکی دیگر از اعضای انجمن خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در خراسان جنوبی مشکلات بسیاری وحود دارد که با برگزاری جلسه حل نمی‌شوند، گفت: ساخت واحدهای مسکونی بدون اشتغالزایی برای صاحبان این واحدها مشکلات موجود را حل نمی‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها