۶۴۴ واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ساخته شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۴۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف این استان پایان کار گرفته است.

به گزارش ” پیام خاوران “  قاسم تنها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: مدیریت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی واگذار شده که در خراسان جنوبی شامل ۳۰ شهر است.

وی توضیح داد: در خراسان جنوبی غیر از شهر بیرجند، احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بقیه شهرهای استان که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، تحت نظارت بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۵۸ هزار و ۸۹۰ نفر افرادی که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت‌نام کردند، ابتدا ۲۳ هزار و ۹۹۸ نفر حائز شرایط اولیه شدند که ۲۳ هزار و ۸۱۰ نفر تایید نهایی شده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۶ نفر افتتاح حساب و ۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند، ۶ هزار و ۶۶۵ نفر پروانه ساخت و ۶۴۴ واحد هم پایان کار گرفتند.

تنها افزود: براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه خراسان جنوبی شناسایی شده که تاکنون ۴۹ هزار و ۳۰۶ واحد با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی، مقاوم‌سازی شده و ۳۹ هزار و ۵۲۹ واحد به صورت نیمه بادوام و بی‌دوام است.

وی گفت: متوسط مقاوم‌سازی در روستاهای این استان به ۵۵.۵ درصد رسیده و میانگین کشوری این شاخص حدود ۵۲ درصد است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   بنیاد مسکن  1000 واحد روستایی در استان خراسان جنوبی می سازد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها