تدارک ۲۰۰ کارگاه تابستانه برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: امسال در برنامه تابستانه مراکز کانون استان ۲۰۰ کارگاه پیش‌بینی شده است که در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش “ پیام خاوران “ طاهره حمیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارگاه‌ها ویژه گروه‌های سنی «نوباوه» چهار سال به بالا، «نوخوان» هفت سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا است که فرآیند ثبت‌نام در مراکز کانون از ۱۶ خرداد آغاز می‌شود.

وی از آمادگی ۱۲ مرکز ثابت کانون برای ثبت‌نام و برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کانون در اوقات فراغت تابستان پیش رو خبر داد و گفت: فعالیت آموزشی این کارگاه‌ها از ابتدای تیر امسال آغاز خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: مراکز ثابت کانون در شهرستان‌های، بیرجند، قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، نهبندان، درمیان و سربیشه، برپایی کارگاه‌های هنری، فرهنگی و ادبی از قبیل نقاشی مقدماتی و پیشرفته، کاغذ و تا، عروسک‌سازی و عروسک‌گردانی، قصه‌گویی، کاردستی، نوشتن خلاق، سفال، نقاشی، پویانمایی، کاردستی، کلاژ، خوشنویسی، عکاسی و نمایشگاه خلاق را در دستور کار دارند.

وی گفت: این مراکز علاوه بر برگزاری کارگاه‌های اوغات فراغت تابستان در قالب فعالیت‌های کتاب‌محور و آموزش‌های غیر رسمی، به کودکان و نوجوانان استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

حمیدی اضافه کرد: ۱۶ کتابخانه سیار کانون نیز در ادامه فعالیت‌های سالیانه خود حضور پربارتری در روستاهای تحت پوشش دارند و در کنار آن، طرح امداد فرهنگی پیک امید کانون در مناطق کم‌برخوردار و مرزی استان فعال خواهد بود.

وی گفت: اجرای عدالت اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراغت و فراهم شدن زمینه دسترسی همه کودکان و نوجوانان به خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون مهمترین دغدغه است و در همین راستا چند پروژه عمرانی در مناطق کم‌برخوردار شهر بیرجند با جمعیت دانش‌آموزی زیاد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید   بیمارستانهای خراسان جنوبی نیازمند پلاسمای بهبود یافتگان کرونا هستند/ نیاز استان به گروه خونی منفی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۸ مرکز ثابت و سیار کانون در این استان افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند و طبس فعال بود اما امروز این تعداد به ۲۸ مرکز ثابت،‌ سیار و پستی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مراکز سیار کانون علاوه بر خدمات‌رسانی به مناطق دور دست شهری، روستاهای مختلف استان را نیز پوشش می‌دهند.

منبع : ایرنا
انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها