گروه بندی صنایع به ۳ دسته برای استفاده از برق در فصل تابستان

صنایع مختلف برای استفاده از برق در فصل تابستان، بر اساس اطلاعیه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت، به ۳ دسته تقسیم می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اطلاعیه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید و با در نظر گرفتن محدودیت‌های فنی صنایع و ملاحظات کنترل بازار محصولات، در جلسات متعدد کارشناسی بین وزارتخانه‌های مربوطه صادر شده است که بر اساس آن صنایع برای استفاده از برق در فصل تابستان به سه دسته الف، ب و ج تقسیم شده اند.


مهندس دادگر افزود: در گروه (الف)، برق مورد نیاز تمامی واحد‌های صنعتی کوچک و واحد‌های صنفی صنعتی به ویژه کارگاه‌های تولیدی کوچک که بیش از ۹۰ درصد تمام واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور را شامل می‌شود، بدون هیچ محدودیتی تأمین خواهد شد.

در خراسان جنوبی، ۸۵ درصد واحدهای صنعتی در گروه الف قرار می گیرند و برق آنها بدون هیچ محدودیتی تأمین می شود.

وی گفت: در گروه (ب)، برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات نیز از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور در شش و نیم روز هفته به طور کامل تأمین می‌شود و صرفاً نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد.


با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحد‌ها در سایر ایام هفته، شش روز و نیم باقیمانده، با جابه جایی ساعات کاری حتی به صورت شبانه روزی فراهم است.

در خراسان جنوبی، ۱۴٫۷ درصد واحدهای صنعتی در گروه ب قرار می گیرند .

بیشتر بخوانید   712 کارت هوشمند رانندگان حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی تمدید شد


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: در گروه (ج) نیز برق مورد نیاز صنایع بزرگ، مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت در دوره تعیین شده تامین میشود و مشارکت این واحد‌ها از طریق جابجایی بخشی از بار مصرفی آن‌ها از ساعات اوج به ساعات غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره برداری از تجهیزات وابسته به انرژی، محقق می‌شود و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی مورد نیاز این واحد‌ها بطور حداکثری تامین میشود که در خراسان جنوبی تنها ۰٫۳ واحدهای صنعتی، جز این گروهند.

 مهندس دادگر با بیان اینکه برنامه تفصیلی تامین برق صنایع مشمول گروه‌های (ب) و (ج) در جداول مشخص توسط دو وزارتخانه نیرو و صمت ابلاغ می‌شود گفت: انرژی مورد نیاز صنایع مهم مانند سیمان نیز متناسب با نیاز تولید آن‌ها در این دوره و در طول شبانه روز تامین می‌شود.


وی با اشاره به اینکه تأمین برق صنایع در صورت بروز مشکلات فنی، حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، از این قاعده مستثنی خواهد بود افزود: از همه صنعتگران درخواست میشود همچون گذشته با مشارکت و همکاری خود در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف و جابه جایی آن به ساعات کم باری و موکول کردن تعمیرات سالانه خود به دوره تابستان، ضمن تولید حداکثری محصولات، صنعت برق کشور را در تامین برق پایدار مورد نیاز همه بخش‌های کشور یاری کنند.

 

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها