به گزارش "پیام خاوران " مهندس سیدمحمدحسین زینلی اظهار داشت : درسال جهش تولید و با تلاش کارکنان ساعی وتلاشگر این مجموعه، میزان تولید تایر نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ حلقه ای49درصد رشد نشان می دهد. وی بیان کرد: در این مدت 17 هزار 583 تن انواع تایر رادیال سواری تولید وروانه بازار مصرف شده است که این میزان به لحاظ وزنی 57 درصد رشد داشته است. مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه در حال حاضر 35سایز وطرح مختلف انواع تایر رادیال سواری از رینگ13تا 19 در این کارخانه تولید می شود گفت: 11 سایز وطرح جدید در هفت ماه اول امسال به مجموعه تولیدات ما افزوده شده است. بیشتر بخوانید تولید لاستیک در کویرتایر ۳۰ درصد افزایش یافت مدیرعامل شرکت کویرتایر:دولت ونظام به شرق کشور بدهکار است مهندس زینلی با بیان اینکه در تولید رینگ ۱۳ تا ۱۵ خودروهای پراید،پژو و سمندعلاوه بر نیاز کشور، با مازاد تولید روبرو هستیم، تصریح کرد: در تولید رینگ ۱۶ نیز خودکفا شده ایم و تنها در تولید رینگهای ۱۷ و ۱۸ که کویرتایر پیشتاز تولید آنها در کشور است با قدری کمبود مواجه هستیم که انشاالله طی سالهای آینده در تولید این رینگها نیز خودکفا خواهیم شد . ظرفیت خوب "افغانستان" برای صادرات تایر مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود:باتوجه به همجواری استان خراسانجنوبی با کشور افغانستان، انتظارمااین است حداقل برای تایرهای خودروهای شاسیبلند که مصرف آن در کشور کم و«کویرتایر»پیشتاز تولید آن است، اجازه صادرات داده شود. وی با بیان اینکه در کشور افغانستان که مرزی طولانی با خراسانجنوبی و کارخانه کویرتایر دارد، خودروهای شاسیبلند زیادی وجود دارد ، ادامه داد: این خودروها نیازمند تولیدات ما هستند و چه بهتر که ما بتوانیم با صادرات این محصول، نیاز آنها را پاسخ دهیم و بازار مناسبی را نیز برای تولیدات خود بیابیم . تسهیلات با نرخهای بالا برای سرمایهگذاری توجیه اقتصادی ندارد مدیرعامل شرکت کویرتایر به طرح توسعه این کارخانه اشاره کرد وگفت: متأسفانه در خصوص طرح توسعه چند سالی است که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم و عملا حمایت جدی از این طرح انجام نشده و متاسفانه اقدامات اخیر نیز پاسخگوی نیازهای طرح توسعه ما نبوده است . جدیدترین خبرهای استان وکشور را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید) وی با بیان اینکه با مشکلاتی همچون تأمین ارز مورد نیاز، عدم دریافت تسهیلات متناسب با سرمایهگذاری روبرو هستیم،تصریح کرد: تسهیلات با نرخهای بهره بالا همچون 18درصد،20درصد و 24 درصد برای سرمایهگذاری توجیه اقتصادی ندارد. مهندس زینلی گفت: ازسازمان صمت، نظام بانکی و بانک مرکزی کشور انتظار داریم در طرح توسعه کارخانه،که همه ساخت سازهای ساختمانی آن اجرا شده و آماده نصب ماشینآلات است این کارخانه را حمایت و یاری نمایند چون متاسفانه به علت عدم تخصیص ارز، برخی از ماشینآلات مورد نیاز که به سازندگان خارجی سفارش داده شده است امکان ترخیص ندارند وعملا طرح توسعه کویرتایر را با مشکل مواجه کرده است . انتهای پیام/