به گزارش پایگاه خبری "پیام خاوران"، فرزاد فیروزی صبح امروز در بازدید و عیادت از بیماران بیمارستان شهید رحیمی بیرجند در راستای جشنواره خوشرویی اظهار داشت: از سالهای قبل طرحی تحت عنوان طرح تکریم ارباب رجوع در کشور اجرا شد و هدف اصلی جشنواره خوشرویی نیز تکریم ارباب رجوع است. وی با بیان اینکه طبق فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) تکریم بهترین شیوه است افزود: کسی که از روی اعتقاد کاری را انجام میدهد با کسی که از روی اجبار کاری را انجام میدهد متفاوت است. مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: نخستین علت اهمیت خوشرویی این است که بخش عمدهای از اتفاقاتی که در بدن انسان رخ میدهد متأثر از شرایط روحی است و یک انسان مریض برای بهترشدن نیازمند توجه است. فیروزی تصریح کرد: اگر از طرف درمانگران برخورد خوبی با بیمار انجام شود عوارض بیماری کاهش مییابد و بیمار سریعتر درمان میشود. وی خاطرنشان کرد: امروز مطالعات علمی و جامعه شناسی اثبات کرده است که بیمارانی که پزشکان با آنان برخورد خوبی دارند در کنار مصرف دارو زودتر درمان میشوند چون اگر انسان در شرایط روحی خوبی قرار گیرد سریعتر درمان میشود. مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه دومین اهمیت خوشرویی این است که عملاً باعث کاهش درگیریهای کادر پزشکی و درمانی میشود یادآور شد: در سالهای گذشته بسیاری از پروندههای شکایات به دلیل برخورد نامطلوب با بیماران و همکاران بوده است. فیروزی اظهار داشت: سومین اهمیت خوشرویی این است که به عنوان تولیدکننده درمان با سایر تولیدکنندگان درمان در حال مقایسه هستیم بنابراین در شرایطی که مردم حق انتخاب دارند و میتوانند به جایی بروند که روی گشادهای وجود دارد و باید خدمات خوبی ارائه دهیم. وی به چهارمین اهمیت خوشرویی اشاره کرد و افزود: مطالعات روانشناسی نشان داده وقتی افراد با روی باز به مردم خدماتدهی میکنند، میزان رضایت شغلی بالاتر از شرایط عادی است و بهترین لذت را کسی میبرد که خود برخورد خوبی داشته است. مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به پنجمین اهمیت خوشرویی گفت: ارزش و قیمت کارها گاهی با یک برخورد نامطلوب از بین میرود و تباه میشود بنابراین بیشترین منفعت حسن خلق برای خود انسان است. فیروزی به طرح جشنواره خوشرویی اشاره و بیان کرد: یکی از مزیتهای این طرح این است که هیچ هزینه ای ندارد اما تاثیرات خوبی در روحیه کارمندان و رضایت مراجعین دارد. وی همچنین هدف از اجرای این طرح را جلب نظر همکاران و توجه دادن همکاران برای پیوستن به کمپین مهربانی عنوان کرد. در این برنامه مدیران و کارکنان با اهداء گل و تقدیم لبخند از بیماران عیادت کردند و از 5 نفر از کادر درمانی بیمارستان که برخورد خوبی با بیماران و همکاران داشتند تجلیل شد همچنین هدایایی به کودکان بستری در بخش اطفال نیز تقدیم شد. انتهای پیام/