به گزارش " پیام خاوران " معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز فوریت های برق در ستاد شرکت مهمترين وظيفه اين مركز را رفع نقص منجر به خاموشي مشتركين دانست و اظهار داشت: در سال گذشته 76 هزار تماس با این مرکز برقرار شده كه حدود80 درصد آن و معادل 61 هزار تماس به علت قطع برق و خاموشي بوده است. هادی منصوریان با اشاره به ثبت و ضبط تمام مكالمات اين مركز افزود: در سال گذشته از 61 هزار تماس مردم با 121، در بيش از نيمي از تماس ها(حدود 30 هزار تماس) با راهنمايي اپراتور مشكل مرتفع شده است كه اين امر نشان از آن دارد كه شركت توزيع برق استان خراسان جنوبی در پايدار نگه داشتن جريان برق براي مشتركين خود موفق بوده است. وی افزود: با توجه به استقرار و پیاده سازی سامانه 121 فوریت های برق در مرکز خراسان جنوبی، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود می توانند بدون اتصال به اپراتور، با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ و یا خاموشی معابر خود را اعلام کنندکه مستقیما به تبلت اکیپ اتفاقات ارجاع می گردد. افزود: دریافت گزارشات مشترکان درخصوص روشنایی معابر و پیگیری جدی درجهت رفع سریع این خاموشی ها یکی از اقدامات موثر همکاران ما درمرکز فوریت های برق می باشد که دراین راستا سال گذشته 15هزار 995 تماس مربوط به روشنایی معابر ثبت گردید که اکیپهای روشنایی معابر درکمترین زمان نسبت به رفع خاموشی معابراقدام کردند. منصوریان با اشاره به فعالیتهای زیربنایی برای کاهش خاموشی ها بیان داشت: یکی از وظایف مهم مرکز فوریتهای برق، مدیریت تماسهای بهمنی ناشی از تماس مشترکین بابت خاموشی های شبکه فشارمتوسط و قطع فیدر به صورت هوشمند وگویا باتوجه به موقعیت مکانی مشترکان با استفاده از سیستم پاسخگویی خودکار است. وی افزود: مرکز فوریت های برق درمواقع بحرانی و تماس های بهمنی به طور متوسط روزانه توانایی پاسخگویی حدود 4 هزار تماس و در مواقع عادی به طور میانگین حدود 200 تماس را دارد که در همین راستا همکاران در حوزه مرکز استان و 10 شهرستان تابعه، پاسخگوی مردم شریف استان می باشند. معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با استقرار و پیاده سازی طرح هوشمند سازی مراکز اتفاقات، فعالیت تیمهای عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخصهای عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تأمین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظهای افزایش داشته است. وی برضرورت حرکت سازمانها به سمت نصب سامانه های هوشمند با هدف تسریع در رفع مشکلات مشترکین و کاهش زمان خدمت رسانی تاکید کرد و افزود: راهاندازی سامانه های هوشمند، گامی بسیارارزشمند در فرآیند مدیریت خاموشی و حوادث برق خواهد بود. وی بیان کرد: در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می توانند از درگاههای مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع، سامانه ۱۲۱ و ارسال پیامک، در خصوص خاموشی ها ، اطلاع رسانی کرده که درخواستهای آنها مستقیما به نزدیکترین خودروهای حوادث ارسال و درکمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم صورت می گیرد. 64 اکیپ اتفاقات وعملیات برق در 11 شهرستان خراسان جنوبی فعال است معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 64 اکیپ اتفاقات وعملیات در 11 شهرستان این استان فعال و آماده ارائه خدمات به مشترکان می باشند. منصوریان اظهار داشت: به منظور اطمینان از آسایش شهروندان در استان وجلوگیری از بروز هر نوع وقفه درتامین برق،155 اکیپ شامل 302 نفر نیرو به همراه 46 دستگاه خودرو سبک و30 دستگاه خودرو سنگین به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمت می باشند. معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: خودروهای اتفاقات و عملیات و فوریت های برق به تجهیزات مدرن وسامانههای نرم افزاری و سخت افزاری مجهز شده است. منصوریان به راه اندازی طرح هما(هوشمندسازی مرکز اتفاقات)در سطح استان و برای تمامی شهرستان ها اشاره کرد وگفت: در اجرای این طرح اعلام قطع برق مشترکین، خاموشی معابر و یا ضعف ولتاژ از طریق شماره 121، اپلیکیشن موبایل و یا وب سایت شرکت مستقیما به نزدیک ترین خودرو اتفاقات ارجاع می شود و مشترکین از طریق موبایل خود می توانند موقعیت خودرو را مشاهده کنند. اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی در استان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت همچنین از اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی استان خبر داد و افزود: این طرح به علت افزایش مصرف برق در کل کشور احرا شده است. منصوریان افزایش گرمای هوا، کاهش آب سدها و کمبود قابل توجه تولید برق نیروگاهی به علت بارندگی کم در سال جدید و همچنین افزایش تعداد مراکز رمز ارز و افزایش بار مصرفی صنایع در فروردین ماه به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق برشمرد. منصوریان در پایان از کلیه مشترکین استان درخواست کرد تا با رعایت الگوی مصرف و تمهیدات لازم مانند عدم استفاده از روشنایی در طول روز، تنظیم دمای دستگاه های سرمایشی روی ۲۵ درجه، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت های پیک علاوه بر کاهش هزینه های مصرفی خانوار، این شرکت را جهت ارائه خدمات پایدار یاری رسانند. انتهای پیام/