چاپ خبر
گروه : padeshah
حوزه : اخبار استان, اخبار برگزیده استان, اقتصادی, حمل ونقل
شماره : 26461
تاریخ : 5 خرداد, 1400 :: 14:35
عملکرد رانندگان بر رعایت پروتکل های بهداشتی با سامانه سپهتن ارزیابی می شود

به گزارش "پیام خاوران"، مهدی گرجی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به استناد ماده 6 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 و ماده 32  قانون رسیدگی به تخلفات و در راستای اجرای دولت الکترونیک،  ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اتوبوسی می بایست دارای دستگاه سرعت سنج و زمان بدون نقص فنی باشند که در این راستا کلیه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مجهز به سامانه سپهتن شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: با توجه به دسترسی های ایجاد شده در این سامانه  علاوه بر انجام نظارتهای لازم از سوی کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بصورت حضوری ، نظارت بر نحوه عملکرد رانندگان در طول مسیر شامل زمان حرکت از مبدأ ، زمان و محل های توقف ناوگان در طول مسیر ، رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از ماسک توسط رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی نیز انجام و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده 12) ، رانندگان (ماده 11) و ناوگان (ماده 14) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهدشد.

مهدی گرجی از فراهم بودن زیرساخت های دریافت بلیت با استفاده فناوری های نوین اشاره نمود و افزود به منظور کاهش هزینه های سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل ، مسافرین محترم می توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir  و www.payaneha.com اقدام کنند.

گرجی خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء سطح خدمات، رعایت پروتکل های بهداشتی، ایمنی سفر و ... از مسافرین تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق  سامانه 141 و سامانه پیام کوتاه 300056141 ما را در نظارت مستمر و ارتقاء سطح خدمات یاری کنند.