چاپ خبر
گروه : padeshah
حوزه : اخبار استان, اقتصادی, حمل ونقل, شرکت ها
شماره : 28022
تاریخ : ۲۲ تیر, ۱۴۰۰ :: ۱۳:۴۳
نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری خراسان جنوبی تشدید می شود

به گزارش "پیام خاوران"، مهدی گرجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گسترش دوباره پیک پنجم شیوع بیماری کرونا دلتادر استانهای مجاور و لزوم توجه بیش از پیش به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، نظارت بر عملکرد شرکتها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در محورهای مواصلاتی استان تشدید می شود. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این خبر افزود: این تیم های نظارتی متشکل از نمایندگان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان و کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای علاوه بر حضور در پاسگاههای ثابت پلیس راه، با استقرار در محورهای مواصلاتی بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مسافر نظارت داشته و علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، به وضعیت رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بویژه استفاده از 50 درصد ظرفیت ناوگان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نظارت خواهند کرد. وی افزود: استعلام وضعیت ابتلا مسافرین به بیماری کرونا بصورت سیستمی توسط نرم افزار صدور بلیت انجام می شود و علاوه بر انجام نظارت های حضوری در محل شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیم های کنترلی در محورهای مواصلاتی ، نظارتهای لازم از سوی کارشناسان اداره کل بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و هم چنین توقف در محل مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی جهت صرف غذا و اداء فریضه نماز بصورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام می شود و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده 12) ، رانندگان (ماده 11) و ناوگان (ماده 14) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهدشد. گرجی از فراهم بودن زیرساخت های دریافت بلیت با استفاده فناوری های نوین اشاره کرد و افزود: به منظور کاهش هزینه های سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل، مسافرین می توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com بدون مراجعه به پایانه های مسافری و یا شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر اقدام کنند. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء سطح خدمات، رعایت پروتکل های بهداشتی، ایمنی سفر و ... از مسافرین تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات،انتقاد، پیشنهاد از طریق سامانه 141 و سامانه پیام کوتاه 300056141 ما را در نظارت مستمر و ارتقاء سطح خدمات یاری کنند. انتهای پیام/ 102