چاپ خبر
گروه : padeshah
حوزه : اخبار استان, اخبار برگزیده استان, اخبار برگزیده کشور, اقتصادی, صنعت برق خراسان جنوبی
شماره : 30508
تاریخ : ۲۱ مهر, ۱۴۰۰ :: ۱۶:۴۱
شورای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی آب و انرژی در تمامی استان‌های کشورتشکیل می شود

به ‌گزارش " پیام خاوران " به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر کاظمی" صبح امروز در نخستین نشست خود با شورای انسجام بخشی روابط‌عمومی‌های صنعت آب و برق که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل استان‌ها استفاده لازم را بکنیم، اظهار کرد: تهیه و تدوین راهبرد‌ها و استراتژی‌ها، برنامه عملیاتی، تولید محتوا و انتشار به‌هنگام و به‌جا بر اساس مخاطب شناسی، از جمله وظایفی است که بایستی در روابط عمومی انجام دهیم. وی اضافه کرد: در قسمت استراتژی‌ها و راهبرد‌ها، هدف‌ها مشخص می‌شود که البته در برخی مواقع این اهداف قابل تغییر یا اصلاح هستند. به‌گفته مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کم‌توجهی مدیریتی به روابط‌عمومی‌ها و بودجه جزو مشکلات مهم مطرح می‌شود. وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ای موفق است که قدرتمند باشد، ادامه داد: باید ابزار قدرت را خودمان با امکانات موجود فراهم کنیم. کاظمی با اشاره به نگاه ویژه وزیر نیرو به روابط عمومی خاطرنشان کرد: قطعا وزیری که روابط‌عمومی آن عضو شورای معاونان و عضو شوراهای مختلف است و زمان بسیار زیادی را در شورای معاونان به اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی در حل بحران‌ها اختصاص می‌دهد، نشان‌دهنده ارتباط خوب مقام عالی وزارت با این بخش و بیانگر حل بخش عمده‌ای از مشکلات است. وی گفت: بهره‌وری در هر اموری چه در حوزه تولید، سیاست، فرهنگ و اطلاع‌رسانی امری بسیار مهم است که از آن غافل شدیم. باید در بهره‌وری‌ها پیشقدم شویم تا با استفاده از امکانات موجود بهترین عملکرد را داشته باشیم. کاظمی با بیان اینکه باید از امکانات و ابزار اطلاع‌رسانی که در اختیار دارید، استفاده بهینه داشته باشید، ادامه داد: باید با هم‌افزایی امکانات موجود مانند شبکه‌های استانی، بیلبورد‌ها، تلویزیون‌های شهری، فضای مجازی و غیره کار را به سمت استفاده بهره‌ور پیش‌ ببریم. مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو تولید محتوا را کار سهل و آسانی ندانست و افزود: اینکه کدام موضوع را "کی"، "کجا" و "چگونه" بگوییم بسیار مهم است. باید برای تولید محتوا در قسمت‌ها و بخش‌های مختلف گام‌های اساسی برداریم. وی به اشتراک‌گذاری تجربیات را از دیگر اقدامات مهم دانست و گفت: تجربیات مختلفی که طی این سال‌ها در زمینه تولید محتوا، اجرای برنامه‌ها، ارتباط با مخاطبان و غیره داریم را باید با یکدیگر به اشتراک بگذاریم چراکه این مهم به‌عنوان یک نکته اساسی، تاثیرگذاری بسزایی در کار خواهد داشت. کاظمی با اشاره به مهم‌ترین چالش وزارت نیرو در ماه‌های آینده گفت: اساسی‌ترین موضوع روبروی وزارت نیرو در ماه‌های آتی، بحران زمستان و تابستان آینده در حوزه‌هایی مثل کشاورزی، آب شرب و تامین برق است. به گفته وی، شناسایی و تحلیل چالش‌ها و توانایی ارائه راهکارهای رسانه‌ای در سراسر استان‌ها امری واجب بوده و می‌تواند رسانه را در امور دیگری مثل تولید محتوا یاری کند. مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو از تشکیل شورای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حوزه ستادی وزارت نیرو خبر داد و گفت: همکاران ما در تمامی استان‌ها باید متناظر این شورا را تشکیل دهند. وی تصریح کرد: جشنواره‌ها و ارزیابی‌ها به صورت مستمر برگزار شده و ادامه خواهد داشت و نتیجه هم باید کاملا عادلانه و به درستی شکل بگیرد. کاظمی در یادآور شد: ارتباط بین شرکت‌ها و حوزه ستادی باید به صورت مستمر ادامه پیدا کرده و هم‌افزایی‌های لازم صورت پذیرد. مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در پایان، ضمن تاکید بر تعامل با رسانه‌ها، خبرنگاران و ذینفعان، انعکاس و انتقال نظرات، انتظارات و آنچه ذینفعان انتظار دارند را به تصمیم‌گیران در استان خواستار شد. در نشست شورای انسجام بخشی روابط‌عمومی‌های صنعت آب و برق کشور ،  سید محسن رضوی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ،برنا مدیر روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب خراسان جنوبی وعلی رفیعی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی حضور داشتند. انتهای پیام/