چاپ خبر
گروه : padeshah
حوزه : اخبار استان, اخبار برگزیده استان, اقتصادی, حمل ونقل
شماره : 31563
تاریخ : 2 آذر, 1400 :: 11:57
ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل مسافری خراسان جنوبی افزایش یافت

به گزارش "پیام خاوران"، مهدی گرجی با اعلام این خبر اظهار داشت: راستای اجرای نسخه جدید ابلاغی پروتکل های بهداشتی مبارزه با کوید – 19 در پایانه های حمل و نقل عمومی برون شهری با رویکرد مدیریت طرح هوشمند محدودیت ها از ابتدای آذرماه سالجاری پذیرش مسافر در اتوبوسهای بین شهری با اعمال 80 درصد ظرفیت انجام خواهدشد . مهندس گرجی افزود به منظور نظارت بر عملکرد شرکتهای حمل و نقل و اخذ فروش بلیت از طریق سامانه های اینترنتی نظارتهای لازم بصورت مدیریت هوشمند و از طریق سکوی مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر (سامانه امید) انجام می شود. ایشان ادامه دادند ارائه تست Pcr منفی 72 ساعته معتبر و یا کارت واکسناسیون از شرایط پذیرش مسافرین در ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی با 80 درصد ظرفیت می باشد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این خبر افزود کارشناسان این اداره کل با همکاری نمایندگان پلیس راه انتظامی استان با حضور در پاسگاههای ثابت پلیس راه و یا استقرار در محورهای مواصلاتی و هم چنین حضور در پایانه های مسافری بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مسافر نظارت داشته و علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی ، به وضعیت رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی  مسافری بویژه همراه داشتن کارت واکسیناسیون و یا تست  Pcr منفی 72 ساعته معتبر نظارت خواهند نمود. گرجی افزود استعلام وضعیت ابتلا مسافرین به بیماری کرونا کماکان بصورت سیستمی توسط نرم افزارهای صدور بلیت انجام می شود و به منظور راستی آزمایی انجام استعلام ، علاوه بر انجام نظارت های حضوری در محل پایانه های مسافری ، شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیم های کنترلی در محورهای مواصلاتی ، نظارتهای لازم از سوی کارشناسان اداره کل بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و هم چنین توقف ناوگان در محل مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی جهت صرف غذا و اداء فریضه نماز بصورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام می شود ایشان ادامه دادند در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده 12) ، رانندگان (ماده 11) و ناوگان (ماده 14) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهدشد. مهدی گرجی هم چنین از فراهم بودن زیرساخت های دریافت بلیت با استفاده فناوری های نوین اشاره نمود و افزود به منظور کاهش هزینه های سفر ، کاهش آلودگی محیط زیست ، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از تردد مضاعف مسافرین به منظور دریافت بلیت در پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل ، مسافرین محترم می توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir  و www.payaneha.com اقدام نمایند. گرجی خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء سطح خدمات / رعایت پروتکل های بهداشتی / ایمنی سفر و ... از مسافرین محترم تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات / انتقاد / پیشنهاد از طریق  سامانه 141 و سامانه پیام کوتاه 300056141 ما را در نظارت مستمر و ارتقاء سطح خدمات یاری نمایند. انتهای پیام/102