به گزارش “پیام خاوران“، جاده، سفر، تصادفات، خواب آلودگی، دو بانده نبودن محورها و… از موضوعات مهم و پرتکراری است که بارها و بارها از طریق رسانهها در خراسان جنوبی مطرح کردیم.
از سویی دیگر عجله، خستگی، خواب آلودگی راننده، افزایش تعداد دسترسیها به مسیر اصلی و دوبانده نبودن کیلومترها جاده از مهم ترین علل بروز تصادفات در مسیرها است.
جادههای خراسان جنوبی یکی از نقاط نفس گیر پرحادثه و جان گیر است که هراز گاهی شاهد از دست دادن عزیزانمان در این محورها هستیم، محورهایی که اگر دوبانده بودند و اگر جادهها از از زیر ساخت مناسبی برخوردار بودند شاهد از دست دادن عزیزانمان نبودیم.
گواه این ماجرا اینجاست که در سه روز گذشته در دو حادثه رانندگی در محورهای خراسان جنوبی ۱۰ نفر از مردم جان خود را از دست دادند.
تصادفات دردناکی که در چند روز گذشته تیتر اخبارمان شده بود آن طور که در حادثه ای که در ۸۵ کیلومتری محور طبس به یزد ۵ نفر و در حادثه کیلومتر ۲۵ طبس به بشرویه هم ۵ نفر از هم وطنانمان جان خود را از دست دادند.
حوادثی نگران کننده که علتهای اصلی آن خستگی، خواب آلودگی، رانندگان و دو بانده نبودن محورها گزارش شد هرچند عدم توجه به جلو ، خستگی، عدم رعایت حق تقدم هم از دیکر دلایل تصادفات رخ داده در چند روز اخیر است.
وجود جادههای کویری، وجود تفرجگاهها مزارع در نزدیکی شهرها و ترافیک بالا از دیگر نکاتی است که باید همراه با تامین زیر ساختهای جاده ای و افزایش گشتهای پلیس در استان رقم خورد.
متوفیان رانندگی در خراسان جنوبی ۴ درصد کاهش داشته است
رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۵۱ درصد از تصادفات جرحی با ۶۵۰ مصدوم و ۵۰ درصد تصادفات فوتی با ۵۵ نفر فوتی از ابتدای سال تاکنون در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان رخ داده است.
سرهنگ رضایی افزود: از ابتدای سال متوفیان رانندگی در خراسان جنوبی ۴ درصد کاهش داشته است.
وی دوبانده نبودن محورها، عدم زیر ساخت مناسب و تامین روشنایی را از علتها دانست و گفت: ایمن سازی و دوبانده شدن در کاهش تصادفات موثر است به طوری که در این تصادفات به ویژه در تصادفات اتوبوس با کامیون کشنده اگر جاده یک طرفه بود حتی با خواب بودن راننده این همه فوتی رقم نمیخورد.
۵۶۸ کیلومتر راههای استان دوبانده نیست
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶۸ کیلومتر باقی مانده راههای استان دوبانده نیست، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵۰ کیلومتر باند دوم از محورهای استان زیر بار ترافیک رفته است.
مودی گفت: در سالهای گذشته طبق هدف گذاریهایی که داشتیم برخی نقاط گلوگاهها در ورودی شهرها را شناسایی کردیم تا طی برنامه دو ساله ۲۵۰ کیلومتر دوبانده شوند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۷ کیلومتر زیر بار ترافیک است افزود: از ۲۵۰ کیلومتر هدف گذاری شده پیش بینی میشود ۱۱۳ کیلومتر تا پایان سال زیر بار ترافیک برود که در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مودی با بیان اینکه ۵۵۰ کیلومتر باند دوم با دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد در دست اجرا است افزود: تلاش داریم عمده محورهای پر ترافیک را با اجرای این پروژهها زیر بار ترافیک ببریم.
وی ادامه داد: طبق تلاشهای صورتگرفته ۲ هزار کیلومتر از محورهای استان شناسایی شده است تا بتوانیم این شریانها از چهار خطه کنیم و اولویت بندی شده است که یکی از اولویتهای ما ورودی شهرها است که در اولویت قرار دارد تا ظرف دو یا سه سال آینده زیر باد ترافیک برود.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/۱۰۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰