وی افزود: عواملی شتابدهنده در تحقق این نوع تربیت تأثیر میگذارند. این عوامل و یکی از مصداقهای عینی که دکتر شکوهی از آن یاد میکند، توجه به استعدادها و تلاش برای شکوفایی آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: کسی که در عرصه تعلیم و تربیت کار میکند با یک رفتار نادرست ممکن است به جایی برسد که مصداق «بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» شود.
موسوینژاد گفت: افتخار است که در مکانی هستیم که از این عرصه شخصیتی سر بر آورده است که اولین وزیر آموزش و پروش نظام جمهوری اسلامی میشود و امیدواریم خداوند کمک کند تا بتوانیم در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی قدم برداریم.
امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد را در علوم مختلف تربیت کردند
محمدرضا طالبی نیز در این مراسم اظهار داشت: تعلیم و تعلم از اهداف بزرگان، انبیاء و ائمه اطهار(ع) است. پیامبر اسلام(ص) علمآموزی و دانش را به یک سن خاصی، طیف خاصی، مقطع خاصی، عمر خاصی، جنس خاصی و غیره محدود نکرده است و در روایات داریم که امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد را در علوم مختلف تربیت کردند.
وی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، نظام تعلیم و تربیت با اهداف و آرمانهای آن پرورش پیدا کرد. قوانین و سیاستگذاریهای نظام آموزشی از همان ابتدای پیروزی انقلاب انجام شد و سند چشمانداز و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت یکی از افتخارات این حوزه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نقشه جامع علمی کشور تدوین و اجرایی شده است و در برنامه توسعه پنجم کشور برای حوزه تعلیم و تربیت، اعتبارات خوبی دیده شده است. تولید علم باعث رشد هر جامعهای میشود و تربیت نیز جزو شروط پیشرفت هر جامعه بهحساب میآید.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت بود که انقلاب اسلامی را از وابستگی نجات داد، افزود: اگر این تربیت اسلامی و تعلیم و تعلم را نداشتیم و شاهد اجرای آن به بهترین وجه نبودیم الآن تولید علمی نداشتیم که نتیجه آن انرژی هستهای شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر تعلیم و تربیت نبود و رشد علمی را همراه نداشت ما در حوزه دفاعی و نظامی، کارمان به اینجا نمیرسید که هیچ ابرقدرتی جرئت ندارد کوچکترین تعرض را به جمهوری اسلامی داشته باشد و در حوزه پزشکی جزو کشورهای اول جهان هستیم و همه اینها نتیجه تعلیم و تربیت صحیح و اسلامی است.
وی با بیان اینکه استاد شکوهی یکی از مفاخر بزرگ حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: کسی بود که رویکرد و فرهنگش متأثر از فرهنگ غرب نشد و بعد از کسب مدارک علمی خود به کشور خود بازگشت و مردم و جامعه اسلامی از علم و ایمانش بهرهمند شدند. ایکاش بسیاری از تحصیلکنندگان که نظام و کشور برای آنان هزینه کرد و به مدارج عالی رسیدند، این احساس تکلیف را میداشتند و به کشور برمیگشتند و به مردم خدمت میکردند.
استاد شکوهی یکی از مفاخر بزرگ حوزه تعلیم و تربیت است
سیدعلی حسینی نیز در این مراسم اظهار داشت: خوسف شهری بهبلندای تاریخ تعلیم و تربیت، فرهنگ و اصالت است و به مهماننوازی شهرت دارد و مردمانی قانع و سختکوش در این سرزمین زندگی میکنند. خوسف دیار عالمان معلم و استادان متعلم است.
وی با بیان اینکه غلامحسین شکوهی نخبه فرهنگی و چهره ماندگار تعلیم و تربیت است، اضافه کرد: قلمهایش پرتیراژ و نفسش مسیحایی بود که شاگردان را به دور حلقه معرفت و تعلیم و تربیت جمع کرد و تا پایان عمرش از یادگرفتن، فاصله نگرفت.
فرماندار خوسف بیان کرد: اعتقاد به آموزههای دینی و اسلامی بخشی از شخصیت خودساخته و فرهیخته این شخصیت بزرگ است. وی به باورها و سنتها و میراث فرهنگی هر منطقه اعتقاد داشت و همه کوششهایش ریشه در باورهای دینی و ملی ما دارد و سبب شد دکتر شکوهی پایبند به این منطقه باشد.
محمدحسین خسروی عیلکی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف نیز در این مراسم ابراز کرد: شهرستان خوسف علاوه بر داشتن معادن بسیار، مفتخر به وجود بزرگان و مفاخر بسیاری است.
وی گفت: خودباوری و هویت و اصالت را بین دانشآموزان این منطقه افزایش خواهیم داد تا در جایپای دکتر شکوهیها قدم بگذارند و افتخارآفرین شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف افزود: دانشآموزان امروزی را باور داریم و هیچ چیز از دکترشکوهیها کم ندارند و میتوانند به این مقام دست یابند و به توانمندیهای خود پی ببرند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/۱۰۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰