رشد ۱۱ درصدی مصرف گاز مایع در خراسان جنوبی

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار و ۵۹۲ تن گاز مایع در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “پیام خاوران “، قربانعلی مردانی اظهار داشت: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در زمینه گاز مایع در استان وجود ندارد و به تدریج گاز مایع در اختیار استان قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: بر اساس اعلام شرکت گاز استان اکنون ۳۸ هزار  ۱۸۸ خانوار استان فاقد علمک گاز هستند که این افراد برای دریافت گاز مایع باید در سامانه سدف (سامانه درخواست فروارده‌های نفتی) ثبت نام کنند.

 

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده توسط شرکت گاز استان، تاکنون ۹۲ درصد خانوارهای فاقد علمک گاز در سامانه سدف ثبت نام کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید

گاز مایع در خراسان جنوبی به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود

متقاضیان سوخت در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی ثبت‌نام کنند

 

وی تصریح کرد: سهمیه سوخت اختصاص داده شده از طریق زیرساختهای الکترونیکی و بانکی تحویل خانوارهای متقاضی و واجد شرایط می‌شود لذا خانوارهای فاقد گازکشی بایستی ابتدا در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

 

مردانی ادامه داد: بعد از ثبت نام، درخواست این خانوارها توسط شرکت گاز بررسی می‌شود و چنانچه خانوار متقاضی دارای علمک گاز نباشد درخواست وی تایید می‌شود سپس سرپرست خانوار باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و تایید محل سکونت به نواحی شرکت پخش فراورده‌های نفتی مراجعه کند.

 

وی ادامه داد: از بررسی و تایید سرپرست خانوار با استفاده از کارت بانکی ثبت شده می‌تواند از فروشندگی مدنظر خود نفت سفید دریافت کنند در ضمن می‌توانند با استفاده از همین کارت نسبت به خرید گاز مایع نیز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید   افزایش ۴۵ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی

 

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی یادآور شد: رسالت دولت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی برای تمام مردم است بر این اساس گسترش شبکه گازرسانی حتی در دورترین نقاط نشان دهنده این موضوع است.

 

وی گفت: اجرای این طرح‌ها با هزینه‌های بسیار  زیاد انجام شده است لذا انتظار است مناطقی که شرایط برخورداری از نعمت گاز طبیعی فراهم شده است نسبت به دریافت اشتراک گاز اقدام کنند.

 

مردانی افزود: علیرغم این موضوع با تمهیدات اندیشیده شده، شرایط مساعدت با خانواده‌هایی که تمکن مالی برای لوله کشی داخل ساختمان را نداشته‌اند به مدت محدود ایجاد شده است که انتظار است این خانواده‌ها در مدت کوتاه نسبت به این مهم اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۸۵۰ لیتر نفت سفید به خانوارهای که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارتباط با مناطقی که گازکشی شده و علمک گاز درب منازل نصب شده است به صورت قانونی باید شرکت نفت، پخش سوخت مایع را قطع کند اما در استان برخی به دلایل متعدد قادر به لوله کشی داخل منازل نبودند که مهلت چهارماهه به افراد داده شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی، بر اساس مجوزهای اخذ شده تا پایان آبان ماه مساعدت های لازم صورت گرفته و برای تمدید مدت زمان مذکور پیگیری‌های لازم در دستور کار است.

بیشتر بخوانید   آغاز برداشت آنغوزه شیرین از سطح 625 هکتار اراضی قاین

منبع :ایرنا

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها