ورود ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به توسعه دامپروری در مناطق محروم خراسان جنوبی+ ویدئو

مديركل ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره)درخراسان جنوبی گفت: این ستاد با هدف محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصاد مقاومتی درحوزه اقتصاد روستایی و عشایری، به توسعه دامپروری در مناطق کمتربرخوردار کشور پرداخته است.

سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار “ پیام خاوران” در  بیرجند  اظهار کرد: کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، با هدف محرومیت زدایی و توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد روستایی و عشایری، به توسعه دامپروری در مناطق کمتربرخوردار کشور پرداخته است.

وی با بیان اینکه در این حوزه چالش های متعددی پیش روی روستائیان  و عشایر است،گفت:چالش‌های گسترده حوزه بهداشت و سلامت دام اعم از شیوع و بروز بیماری های متنوع دامی، شیوع طوفان های سقط جنین، تلفات گسترده دام بالغ و نوزاد موجب شده که عواید اقتصادی قشر مولد کشور در این حوزه در معرض تهدید گسترده قرار گیرد.

مدير كل ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره) در خراسان جنوبی ادامه داد: به همین منظور کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و به همت شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد به منظور جلوگیری از بروز تلفات ذکر شده، به درمان موارد بیمار، آموزش دامداران در بهبود راندمان دامپروری و کاهش مضرات و تلفات ناشی از چالشهای بهداشتی و مبارزه با انگلهای داخلی و خارجی در مناطق هدف می پردازد.

موسوی افزود: نوروز 1400،فرصتی شد که کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام، مرحله آزمایشی عملیات خود را در استان خراسان جنوبی که یکی از استان های هدف طرح های اشتغال زایی و توسعه ای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه دامپروری و مرتع کاری است، را به اجرا بگذارد.

 

وی یادآور شد: این عملیات تخصصی دامپزشکی توسط یک گروه 20 نفره از روز چهارم تا 16 فروردین در استان خراسان جنوبی و در شهرستان های سربیشه، نهبندان، زیرکوه و طبس اجرا می شود و افق فعالیت این مجموعه،حمایت از تمامی گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی در سراسر خواهد بود.

بیشتر بخوانید   بازگشت ۳۱زندانی بی بضاعت به آغوش خانواده

 

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها