افزایش 20 درصدی قصور پزشکی در خراسان جنوبی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از افزایش 20 درصدی قصور پزشکی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی توکلی با اعلام این خبر اظهار داشت: قصور پزشکی شامل کسانی می‌شود که در اثر مراجعه به کادر درمان، پزشک، کار وی را انجام نداده و یا آسیبی بر اثر تشخیص و درمان به وی وارد شده و قوه قضائیه بر اثر میزان آسیب وارد شده پرونده را به کمیسیون‌های پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد که براساس آن در زمینه قصور پزشکی و محکوم شدن، اعلام جرم کنند.

وی گفت: سال گذشته پرونده‌های قصور پزشکی ارجاع شده به کمیسیون‌های پزشکی قانونی 71 مورد بوده که در مقایسه با سال 1401 که 59 پرونده ثبت شده افزایش 20 درصدی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد پرونده شکایت از پزشکان، 39 مورد تبرئه شده و 32 مورد محکوم شده‌اند، گفت: بیشترین آمار شکایت بر حسب موضوع مربوط به متخصصان حوزه زنان و زایمان شامل پزشکان، جراحان و ماما‌ها بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع سال گذشته 25 مورد تشکیل پرونده شکایت از متخصصان زنان و زایمان صورت گرفته که از این تعداد 17 مورد تبرئه و 8 مورد محکوم شده‌اند.

توکلی، با بیان اینکه دندانپزشکان در رتبه بعدی به لحاظ تعداد پرونده تشکیل شده به دلیل قصور پزشکی در خراسان جنوبی هستند، تصریح کرد: 8 مورد پرونده در حوزه دندانپزشکی تشکیل شده که از این تعداد 2 مورد تبرئه شده و 8 مورد محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ظرفیت‌های گردشگری مناطق کویری و بیابانی خراسان جنوبی توسعه می‌یابد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها