پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی خراسان جنوبی به ۳۱ مورد رسید

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی استان از ۱۳ مورد در ابتدای دولت سیزدهم به ۳۱ پروژه در سال جاری رسیده است.

به گزارش ” پیام خاوران ” به نقل از از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر دیروز در نشست سرمایه‌ گذاران خارجی استان اظهار کرد: توسعه سرمایه‌ گذاری خارجی از جمله مصادیق تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

وی افزود: با فضای همدلی و عزم و اراده‌ای که در استان وجود دارد، نسبت به رفع دغدغه و نگرانی سرمایه‌ گذاران خارجی و داخلی اقدام می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در همه کشورها کم و بیش مشکلات و کمبودهایی به لحاظ زیرساختی، ارزی و سایر موارد برای سرمایه‌ گذاری وجود دارد، خطاب به سرمایه‌ گذاران خارجی گفت: شما کشور مقتدر و با امنیت داخلی خوبی را برای سرمایه‌ گذاری انتخاب کردید که دارای ثبات است و دستخوش بحران‌های داخلی و بین‌ المللی نمی‌شود.

وی افزود: اگرچه در حوزه زیرساخت‌های خراسان جنوبی کمبودهایی وجود دارد اما توانمندهای استان بیش از ضعف‌هاست.

قناعت به فعال بودن پروژه فراملی راه آهن خراسان جنوبی و اتصال کشورهای آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس و دریای عمان با اعتبار برآورد اولیه ۵۰ همت اشاره کرد و گفت: در زمینه انتقال آب دریای عمان تا چهار ماه آینده لوله‌گذاری انجام خواهد شد.

وی افزود: اولین تخصیص آب که به خراسان جنوبی می‌دهند ۶۰ میلیون مترمکعب خواهد بود که ۷۰ درصد فلسفه این انتقال برای تامین آب صنایع است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: هفته دوم تیر امسال فاز اول خط انتقال گاز دو راهی دشتک زابل به نهبندان با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود و فاز دوم آن به سربیشه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید   سرمايه گذاري در پروژه هاي شهري در دستورکار شهرداری بیرجند باشد

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌ گذاری‌های نجومی و کلان در حوزه زیرساختی استان در حال انجام است، تصریح کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که خراسان جنوبی با شتاب در حال حرکت و توسعه است.

قناعت به ذخایر غنی استان در حوزه معادن اشاره کرد و گفت: وجود ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور و ۸۵ درصد بنتونیت خاورمیانه، تنها بخشی از ذخایر معدنی خراسان جنوبی است.

وی افزود: ۹۸ درصد محصول زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود و این استان توانمندی‌های بسیاری در حوزه کشاورزی دارد.

 

استاندار با تاکید بر اینکه در مرز ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ظرفیت برای سرمایه‌ گذاری وجود دارد، گفت: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌ رسان و فرمانداران در این نشست حاکی از این است که تلاش مسئولان استان بر برداشتن موانع از پیش روی سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی است.

وی از کار تیمی و برقراری فضای همدلی در بخش دولتی و خصوصی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خراسان جنوبی با حضور سرمایه‌ گذاران گفت و عنوان کرد: توسعه سرمایه‌ گذاری خارجی از جمله مصادیق تحقق شعار سال است که با محوریت معاونت اقتصادی استانداری در دستور کار دستگاه‌های متولی به ویژه حوزه اقتصادی قرار دارد.

قناعت با ذکر این نکته که مرجع سرمایه‌ گذاری خارجی در استان مرکز خدمات سرمایه‌ گذاری است، اظهار کرد: هر نوع سرمایه‌ گذاری باید از طریق این مرکز صورت گیرد تا جلوی موازی کاری دستگاه‌ها گرفته شود و سرمایه‌ گذاران معطل نشوند.

وی گفت: باید تلاش شود سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی در حد مصوبه و عدد و رقم روی کاغذ باقی نماند و ضمن جذب سرمایه‌ گذاری مصوب، در مسیر تولید هزینه شود.

بیشتر بخوانید   هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات زیرساختی دولت شهید آیت الله رئیسی در استان یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۴۶۵ واحد اقتصادی راکد در این استان و در مجموع هفت هزار واحد تولیدی در کشور احیا و فعال شد اما ضعف ماست که نتوانستیم این اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم را به خوبی و هنرمندانه انعکاس دهیم.

وی خواستار استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات سرمایه‌ گذاران خارجی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری شد و تاکید کرد: هر گونه سرمایه‌ گذاری خارجی باید براساس نیاز و ظرفیت‌های مناطق مختلف استان باشد.

قناعت با بیان اینکه سرمایه‌ گذاران خارجی نیز باید مبالغی را که متعهد می‌شوند به طور کامل سرمایه‌گذاری کرده و به طرح‌های خود تزریق کنند، عنوان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌ گذاری خارجی به سرمایه‌ گذاران کمک می‌کند تا مشاوران بومی دارای صلاحیت و آشنا به قوانین را انتخاب کنند و با مشاوره‌های غلط، خللی در اجرای طرح‌های آنان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید مطالبه‌گر، زبان گویای سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی باشند و مطالبات و دغدغه‌های آنان را به مدیران استان انعکاس دهند، گفت: حل مشکلات شهرستانی و استانی سرمایه‌ گذاران در دستور کار است و برای مشکلاتشان در سطح ملی هم مکاتبه و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

استاندار در پایان پیشنهاد داد که معاونت اقتصادی استانداری و مدیران مربوطه، جلسات موردی و تخصصی برای حل مشکلات سرمایه‌ گذاران برگزار کنند و مرکز خدمات سرمایه‌ گذاری خارجی استان هم به صورت فصلی آمار و اطلاعات سرمایه‌ گذاری خارجی را در رسانه‌ها منتشر کند تا مردم و گروه‌های مرجع از جزئیات آن مطلع شوند.

بیشتر بخوانید   ۶ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جدید در خراسان جنوبی صادر شد‌

تعدادی از سرمایه گذاران نیز در این نشست سه ساعته، مسائل و درخواست‌های خود از جمله در حوزه‌های زیرساختی و تعهدات ارزی را مطرح کردند که با ارائه راهکارهای مدیریتی از سوی استاندار و مدیران استان همراه بود.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها