ایجاد کارخانه های بزرگ، توسعه خراسان جنوبی را شتاب می بخشد

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: ایجاد کارخانه های بزرگ، توسعه خراسان جنوبی را شتاب می بخشد.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت در جلسه با یک سرمایه‌گذار بومی، به تشریح ظرفیت‌های استان پرداخت و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی هر کدام از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی، اولویت استان است.

وی به آورده‌های اقتصادی حوزه‌هایی همچون کارخانه کویر تایر و منطقه ویژه اقتصادی و غیره اشاره کرد و اظهار داشت: وجود کارخانه کویرتایر که در اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور نقش مؤثری دارد، از افتخارات استان خراسان جنوبی است. ایجاد کارخانه‌های بزرگی همچون کویرتایر و حوزه‌های اقتصادی مثل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، توسعه خراسان جنوبی را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی، رفع مشکلات از مسیر تولید را وظیفه مدیران برشمرد و متذکر شد: هر دستگاهی به فراخور وظایفی که به عهده دارد و در چارچوب قانون، مکلف است شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کند. نگهداشت و حفظ سرمایه‌گذاری‌های موجود ضروری است. دست سرمایه‌گذاران را می‌بوسیم و حمایت از آنها را تکلیف خود می‌دانیم.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های معدنی و کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران توانمند و دارای صلاحیت و باتجربه در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش مواد معدنی و محصولات کشاورزی در اولویت برنامه‌های حوزه اقتصادی استان است. به منظور تحقق این برنامه اولویت‌دار، اقدامات لازم برای راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی زرشک و طلا صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های معدنی بالقوه در سطح استان و ذخایر بی‌نظیر بنتونیت، زال سنگ،کائولن، سیلیکون و غیره راه‌اندازی شهرک تخصصی معدنی را هم در برنامه داریم. سرمایه‌گذارانی که برای راه‌اندازی شهرک تخصصی معدنی و تکمیل زنجیره‌های ارزش مواد معدنی اعلام آمادگی کنند، به طور ویژه حمایت می‌شوند.

بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری 141 میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

وی در ادامه فرودگاه را از زیرساخت‌های مهم توسعه خواند و تصریح کرد: افزایش کیفی و کمی پروازها در فرودگاه‌های استان، نیاز به سرمایه‌گذاری ویژه دارد. استان برای همراهی با سرمایه گذارانی که در زمینه پروازها ورود کنند و نیاز به پیگیری درخواست‌های خود در تهران دارند، آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها