خادمان خدمتگزاری که از پیاده‌روی اربعین جاماندند

بغض در گلو و اشک در چشم، دستشان به هنگام کار می‌لرزد وقتی زائری برای ترخیص کالا از بیرجند به عراق می‌آید، دست خودشان نیست، خودشان اینجا و دلشان در کربلا است. این حکایت جاماندگان حسینی است.

به گزارش “پیام خاوران”، نامشان جامانده لقب گرفت. عاشقان  طریق الحسین همچون ماهی، تشنه دریای محبت اویند. چشم به راه دیدن ارباب بودند و سرخوش و مست از این چشم به راهی. آنانی که باید اکنون مسافران بهترین مسیر دنیا می‌بودند. ولی حالا دل شکسته‌اند ودلشان به همان التماس دعا گفتن‌ها به زاور حسینی خوش است. چه سخت است حالشان. این روز‌ها می‌بایست در تکاپو و شوق رفتن بودند، حال آنکه پشت میزها نشسته و کار خدمت‌رسانی به زوار حسینی را انجام می‌دهند.

ذوق رفتن به حریمش در وصف هیچ قلمی نمی‌گنجد و نخواهد گنجید. کافی است یکبار راهی سرزمین نور شوی دیگر تحمل دوریش را نخواهی داشت این را کربلا رفته‌ها خوب می‌دانند. اگر از تک تکشان بپرسی پاسخش قطعا اشک خواهد بود. ما به حسین مبتلا شده‌ایم، گرفتار مهربانیش هستیم. اگر نباشد تباه می‌شویم.

بغض در گلو و اشک در چشم، دستشان به هنگام کار می‌لرزد وقتی زائری برای ترخیص کالا از بیرجند به عراق می‌آید، دست خودشان نیست، خودشان اینجا و دلشان در کربلاست. این حکایت جاماندگان حسینی است.  جاماندن از مسیر عاشقی اما هم نوا شدن با زوار حسینی(ع) را با دل می‌خرند.

اینجا  20کیلومتری شهرستان بیرجند، گمرک منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، اینجا هم گویی بوی کربلا می‌آید بوی اسپندی که هر روز صبح قبل از ورود زوار حسینی دود می‌شود و حلقه‌های اشکی که در چشمان پرسنل گمرک نقش می‌بندد.

عشق به اباعبدااله الحسین(ع) پیر، جوان، کارمند و غیره ندارد. چند سالی است که عاشقان حسینی نزدیک به اربعین که می‌رسد برخی خوشحال‌اند که جانشان به کربلا می‌رسد و در مسیر عشق گام برمی‌دارند اما برخی مانند پرسنل گمرک حسرت کربلا را دارند و در مسیر جاماندگان اربعین مشغول خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی هستند و به هر زائری که برای صادرات کالای خود به عراق می‌آید، التماس دعا می‌گویند.

بیشتر بخوانید   پوشاندن پلاک برای تردد شبانه توقیف خودرو را در پی دارد

آری اربعین تجلی حضور حماسی مردم است تا آن را به رخ جهانیان بکشند و به آنها بگویند که اگر در محرم سال 61 هجری حضور داشتند هرگز به ظالمان زمان اجازه نمی‌دانند مویی از سرمولایشان کم شود.

امسال نیز حماسه اربعین با حضور چشمگیر امت اسلام در حال انجام است؛ در استان خراسان جنوبی هم موکب‌ها فراخوانده شده و به صورت خودجوش خدمات دهی به مردم را آغاز کرده‌اند. گمرک منطقه ویژه اقتصادی استان نیز این روزها مشوغل خدمت رسانی به زوار حسینی است.

کاروران‌های پیاده روی اربعین از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی مدتی است راهی سرزمین‌های عتبات عالیات شدند تا با پیوستن به صف جهانی اربعینیان خالق یک حماسه دیگر باشند.

چشم‌های اشکبار و دل‌های بی قرار، این است حال و روز زیارت نرفته‌ها… اربعین شد و باز هم سال‌های سال در فراق روی حسین سپری شد، این اربعین هم گذشت، اما حسرتش بر دل‌ و جان‌ عاشقان سنگینی می‌کند. چشم‌هایی که منتظرند و از انتظار، کوله‌هایی که پر بود از التماس دعا‌ها و بغض‌ها. جاماندگان اربعین این روزها حال خوشی ندارند. دلشان پر می‌کشد در هوای حسین و حرمش.

مهدی لگزی در گفت‌وگو با خبرنگار پیام خاوران از دلتنگی‌ خود و همکارانش برای مولایش می‌گوید و با بغضی در گلو بیان می‌کند: ما عاشقان حسین(ع) دردمان یکی است و آن هم جاماندن از کاروان کربلا و نداشتن پر پرواز تا حریم حرم سید الشهدا.

وی با بیان اینکه هرساله این ایام که می‌رسد حال و هوای پرسنل گمرک منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی کربلایی می‌شود گفت: لحظه شماری می‌کردیم تا اربعین شود و غرق شویم در دریای محبت حسین و از خود و از مَنیتّمان عبور کنیم و در کوی دوست منزل گزینیم، اما حالا بغض‌هامان با دیدن حرم ارباب می‌ترکد و تنها خدا می‌داند که دل‌ها چه می‌کشند در فراق روی حسین(ع).

بیشتر بخوانید   آرام بخش است و چربی می‌سوزاند

معاون امور گمرکی گمرکات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه گمرک منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در استانه اربعین تمام توان خود را به کار گرفته تا بهترین و سریع ترین خدمتات را در انجام تشریفات گمرکی به زائرین و موکب‌داران ارائه کند.

لگزی با بیان اینکه با کمک مسئولان استان پرواز به عتبات عالیات از بیرجند به نجف با قیمت مصوب برقرار و اولین پرواز روز پنجشنبه خواهد بود افزود: امسال همکاران ما در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کار تشریفات 62 موکب را انجام دادند. تشریفات گمرکی 62 موکب استان با همکاری اداره کل گکرمات خراسان جنوبی به صورت ارزیابی در محل انجام شد که این امر با همکاری ستاد عتبات عالیات و گمرک بدون وقفه و به صورت شبانه روزی رقم خورد.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها