کسب مدال بین‌المللی اختراعات سوئیس توسط پزشک خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ” داروی آپنه انسدادی خواب” در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌های سوئیس، مدال نقره گرفت.

به گزارش “پیام خاوران” چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها زیر نظر و حمایت مستقیم دولت فدرال سوئیس و شهردار ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO، حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA، سازمان‌های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعان و وزارتخانه‌های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از 45 کشور از جمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی، مالزی، مجارستان پرتغال، هلند، اسپانیا، کره جنوبی، تایوان و ایران از 18 جولای تا 18 اگوست 2024 با شرکت بیش از 600 طرح برگزار شد و اختراع دکتر موسوی میرزائی در زمینه داروی آپنه انسدادی خواب در این مسابقات موفق به کسب مدال نقره شد.

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی اختراعات (IFIA) در پایان هر سال بر اساس فعالیت‌هایی که مخترعان جهان انجام داده‌اند از بین افراد واجد شرایط، مخترعانی که اختراعات آنها شامل موارد نوآوری در اختراع، اقدام متفکرانه و منفعت برای بشریت باشد انتخاب و به آن‌ها لقب مخترع (Inv) و عضویت در فدراسیون جهانی اختراعات (IFIA) را اعطا می‌کند. این عنوان، برجسته‌ترین عنوان در زمینه اختراعات در دنیا است.

وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب (Sleep apnea) یک اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدت کوتاه، اما با تعداد دفعات زیاد در خواب می‌شود و خوشبختانه کشف درمان دارویی آپنه انسدادی خواب اولین بار در جهان توسط دکتر سیدمحمد موسوی میرزایی، متخصص مغز و اعصاب با نتایج رضایت‌بخش از کارآزمایی بالینی سال 2022 انجام شد.

سال گذشته قرارداد پیگیری مراحل مختلف تا تولید نهایی و فروش نخستین داروی آپنه انسدادی خواب بین مخترع این دارو با 2 شرکت آلمانی و ترکیه‌ای در محل مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری منعقد شد.

بیشتر بخوانید   برای دومین سال متوالی شرکت گاز خراسان جنوبی رتبه اول محور دولت الکترونیک را کسب کرد

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها