پیگیری مطالبه متقاضیان نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند

در پی گلایه متقاضیان نهضت ملی مسکن در بیرجند در خصوص پرداخت ۲۴۰ میلیون تومان دیگر برای تکمیل منازلشان، مدیرکل راه و شهرسازی استان از تمهیدات این اداره کل برای رفع نگرانی مردم خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران، میرمحمد مودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین مسکن از طرف اداره کل راه و شهرسازی به شکل قرارداد‌هایی با شرکت‌های انبوه ساز بوده و این قرارداد‌ها به صورت علی الحساب و براساس شاخص‌هایی که از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده بسته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی افزود: با رایزنی‌های انجام شده همه ظرفیت‌های قانونی برای اینکه سهم آورده مردم کم در حال جمع آوری و پیگیری است.

وی گفت: یکی از اقدامات، فراهم کردن تخفیفات برای ساخت و ساز از جمله تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های نظام مهندسی است.

مودی افزود: ظرفیت جدید که برای ما ایجاد شده مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده است که در کم کردن آورده متقاضیان موثر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم چنین گفت: قراراست در جلسه‌ای نمایندگانی از هر گروه برای رفع این مساله حضور یابند.

پروژه نهضت ملی زعفرانیه با تعداد دو هزار و ۷۲ واحد با قرار داد دوساله از بیستم آذر سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

پیگیر حل مشکل متقاضیان نهضت‌ملی‌مسکن بیرجند هستیم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در اجتماع متقاضیان نهضت ملی مسکن بیرجند که برای دومین بار در یک ماه گذشته در مقابل استانداری تجمع کردند و از افزایش سهم متقاضیان نهضت ملی مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی‌شان گلایه داشتند در صورتی که به گفته بسیاری از آن‌ها براساس قراراد افزایش سهم متقاضی غیر قانونی است گفت: در مسئله آیت الله سید علیرضا عبادی گفت: از نظر قانونی ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم ورود کنیم اما پیام شما را تا جایی که قانون اجازه دهد به گوش مسئولان خواهیم رساند و از آن‌ها پاسخ خواهیم خواست.

بیشتر بخوانید   پرداخت مطالبات پیمانکاران بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی که تلاش بسیاری برای رفع مشکل مسکن مردم داشت افزود: مسکن گره‌ای در جامعه است که باید با تعامل با یکدیگر این گره را باز کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی پیشنهاد کرد جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از این طرح، مسئولان استانداری و سایر مسئولان مربوطه در اسرع وقت برای بیان دقیق چالش‌ها گرفته شود تا بهتر بتوانیم برای مشکل به وجود آمده چاره‌اندیشی کنیم.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها