وفاق ملی در انتصابات دولت محقق شود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: از دولت چهاردهم انتظار است به پاس قدردانی مردم و حمایت‌های پدرانه رهبر معظم انقلاب و همراهی مجلس اسلامی تلاش کنند در انتصابات به گونه‌ای عمل کنند که وفاق ملی محقق شود.

به‌ گزارش” پیام خاوران “، حجت الاسلام محمد مختاری ظهر امروز در خطبه ای نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (ج) برگزار شد با بیان اینکه رعایت تقوا یعنی رعایت سبک زندگی اسلامی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: اگر کسی تقوای همه جانبه را در زندگی رعایت کند معصوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقوا را در حد عدالت باید رعایت کنیم چون خداوند بیش از توان از ما نمی‌خواهد،  تصریح کرد: راه سعادت انسان از مسیر سعادت می‌گذرد و تاکید بر ولایت در آموزه‌های قرآن نمونه‌ای از ادله روشن است که مسائل سیاسی و اجتماعی باید متناسب با ربوبیت الهی پیش برود.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی آغازگر دورانی بود که دین و سیاست را همراه ساخت، تصریح کرد: ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ حقیقتاً انفجار نور بود و الحمدالله اسلام از پستوی خانه‌ها بیرون آمد و در عرصه اجتماع و دنیا مثل خورشید درخشید و ابرقدرت‌ها را دیوانه کرد.

وی گفت: رئیس جمهور و قوه مجریه وظیفه دارد به بحث تقوای سیاسی و اجتماعی و راهبرد شرعیت در اداره اجتماع توجه داشته باشند.

حجت الاسلام محمد مختاری با بیان اینکه عرصه اجتماع باید پاک باشد و راهبرد دولت باید رعایت تقوای الهی در صحنه اجتماع باشد و این یک ضرورت است، گفت: عفاف و حجاب عمومی از ضروریات اسلام است لذا از دولت درخواست داریم نسبت به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر راهبرد شرعیت برای اداره اجتماع را همیشه مدنظر داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به حمایت برخی افراد از فتنه ۱۴۰۱ و عدم ابراز پشیمانی در این زمینه، بیان کرد: چنین افرادی که به مواضع اسلام و نظام پایبند نیستند نباید در مناصب و مسئولیت‌ها قرار گیرند چون این افراد جایگاهی در نظام اسلامی مبتنی بر خون‌های پاک شهدا ندارند.

بیشتر بخوانید   ۵۰ درصد تصادفات شهر بیرجند در ۸ معبر حادثه خیز است

وی  با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور که به تعبیر امام راحل عاشورای انقلاب اسلامی بود، گفت: وقتی تاریخ را مطالعه و واقعیت‌های امروز را می‌بینیم از قتل هابیل و کودک‌کشی فرعون تا حادثه کربلا بگیر تا فتنه‌های مستکبران در کشورهای مختلف که اوج آن جنایت رژیم اسرائیل در غزه است، نشان می‌دهد که حال بشر خوب نیست و لازم است آسیب‌شناسی شود که چرا با وجود همه نعمت‌ها، شاهد فسق و فساد و ظلم و قتل در جوامع هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه غده سرطانی تفکر استکباری عامل اصلی همه این جنایات و بدبختی‌های بشریت است، افزود: انسان‌ها از خداوند جدا شدند و بر سر مال و مقام دنیا نزاع و ظلم می‌کنند.

حجت الاسلام مختاری در ادامه درمان درد تفکر مادی و استکباری را بازگشت به خدا عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در همین راستا بود چون مستکبران به دنبال نظم نوین جهانی بودند و می‌خواستند فرهنگ منحط غربی را گسترش دهند.

وی بیان کرد: علی‌رغم برخی از مشکلاتی که وجود دارد اما امروز ما به دنبال حفظ جبهه مقاومت هستیم و امروز موشک‌ها و پهپادهای جمهوری ایران اسلامی و جبهه مقاومت خواب را از چشم دشمن ربوده است و امریکا و اروپا به برکت انقلاب اسلامی رسوا شده و رو به افول است‌.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه بر پایه سه عنصر فرهنگ اسلام ناب محمدی، ولایت و مردم مومن و انقلابی به این جایگاه رسیده‌ایم، گفت: امروز هم راه تعالی و عزت و عظمت کشور همین است و دولت باید به تقویت و گسترش این سه پایه باشد و مراقب خطر نفوذ و نفاق باشد.

بیشتر بخوانید   اینجا زمین تاب ایستادن ندارد/ حال دشت سرایان خوب نیست

حجت الاسلام مختاری بر اشاره به وظیفه ملی و شرعی برای حمایت از رئیس جمهور، افزود: از ایشان تشکر می‌کنیم که با چینش کابینه دولت چهاردهم تا حدودی شعار خود برای وفاق ملی را تحقق بخشیدند.

 

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها