پیشرفت ۳۵ درصدی موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از پیشرفت تنها ۳۵ درصد ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بعد از گذشت ۱۳ سال خبر داد.

به گزارشپیام خاوران، سرهنگ فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: واگذاری زمین ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در سال ۱۳۹۰ انجام شده است.

به گفته وی مناقصه پروژه اجرای اسکلت فلزی و پیچ و مهره‌ای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با زیر بنای ۶ هزار متر مربع شامل ساختمان اداری، آمفی تئاتر و گالری در یک طبقه، در خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار و پیمانکار این پروژه انتخاب شد.

وی با بیان این نکته که اجرای این پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد، افزود: تاکنون تسطیح بخشی از محوطه و ایجاد راه‌های دسترسی، تجهیز کارگاه، عملیات خاکبرداری و تحکیم بستر، اجرای فنداسیون گسترده به مساحت ۶ هزار متر مربع و ساخت و نصب اسکلت ساختمان اداری و بخشی از گالری و آمفی تئاتر به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع انجام شده است.

فلاحی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بعد از ۱۳ سال که از واگذاری زمین آن می‌گذرد، تنها ۳۵ درصد است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان به شکل نقد و اوراق برای این منظور اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهور دولت سیزدهم به خراسان جنوبی مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال شامل ۱۰۰ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۱ و ۷۰۰ میلیارد ریال برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مصوب شد.

وی ادامه داد: تا کنون مبلغ ۳۹۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به شکل نقد و اوراق در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای این منظور تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید   مداحی؛ بایدها و نبایدها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: از این مبلغ در سال ۱۴۰۱، ۱۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ نقد و ۶۰ میلیون ریال اوراق بوده است.

به گفته فلاحی در سال ۱۴۰۲ هم ۲۲۱ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال به شکل نقد و ۱۷۶ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال به صورت اوراق تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در کشور تنها در سه تا چهار استان موزه‌های دفاع مقدس تاکنون ساخته نشده‌اند، گفت: یکی از این استان‌ها خراسان جنوبی است که به دلیل کمی تخصیص مبلغ پیش بینی شده، تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فلاحی یادآور شد: ضروری است که استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیش از گذشته پیگیری لازم را برای تخصیص مبلغ پیش بینی شده برای این منظور انجام دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها