اتصال ۱۴۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل شده گفت: ۱۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده تا پایان سال جاری به شبکه ملی متصل می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی به مناسبت روز روستا و عشایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یک سال گذشته 52 سایت جدید با هدف توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در 70 روستای استان احداث شد و در مجموع 6 هزار خانوار از اینترنت بهره‌مند شدند. همچنین از 15 مهر پارسال تاکنون 50 سایت موجود تلفن همراه به فناوری نسل چهارم همراه ارتقا یافتند. ارتقای این سایت‌ها به منظور برقراری اینترنت پرسرعت همراه در 58 روستای استان با جمعیت پنج هزار و 500 خانوار انجام شد.

وی بیان کرد: در این مدت سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ارتباطات در مناطق روستایی از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استان جذب و هزینه شده است. تاکنون 86 درصد روستا‌های بالای 20 خانوار جمعیت خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است. 144 روستای بالای 20 خانوار باقیمانده تا پایان سال جاری به شبکه ملی متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: از نیمه مرداد تاکنون 6 سایت جدید توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در استان راه‌اندازی شد و سه سایت تلفن همراه موجود در روستا‌ها به فناوری نسل چهارم همراه مجهز شده است. سایت‌های جدید در روستا‌های سیوجان، طوطی و گیوشاد شهرستان خوسف، چاه رزمندگان شهرستان سربیشه، یوسف‌آباد شهرستان عشق‌آباد و زیدان شهرستان درمیان قرار دارد.

بهی ادامه داد:  با تجهیز سه سایت دیگر تلفن همراه به فناوری نسل چهارم در روستا‌های بصیران شهرستان خوسف، طاهریه شهرستان فردوس و زمانی شهرستان قاینات، این روستا‌ها از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند. بر اساس آخرین آمار رسمی در استان خراسان جنوبی یک هزار و 752 روستای دارای سکنه شناسایی شده که از این تعداد 928 روستا بالای 20 خانوار است.

بیشتر بخوانید   بیش از 5 هزار نفر در معادن زغال سنگ خراسان جنوبی اشتغال دارند

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها