تسهیلات ابلاغی ازدواج و فرزندآوری در خراسان جنوبی پرداخت شد

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۸۰۶ پرونده تسهیلات ازدواج در استان منجر به پرداخت شده است و در نیمه نخست سال جاری تمامی تسهیلات ابلاغی سال ۱۴۰۳ را پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش  “ پیام خاوران ” محمدعلی زرنگ اظهار داشت: در صورت ابلاغ سهمیه جدید از سوی بانک مرکزی، روند پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی استان شتاب می‌گیرد.

وی گفت: در سال جاری با توجه به تغییر دولت، ناترازی شبکه بانکی و کمبود منابع قرض الحسنه، سهمیه ابلاغ تسهیلات بانک‌های استان کاهش پیدا کرد اما با روی کارآمدن دولت چهاردهم قرار شد ۱۵۰ همت توسط بانک مرکزی در اختیار بانک‌های کشور قرار گیرد تا صف انتظار وام‌های ازدواج و فرزندآوری شکسته شود که البته هنوز این اعتبار به استان‌ها ابلاغ نشده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری بانک‌های استان به رغم کمبود منابع، ناترازی و کاهش چشمگیر سهمیه ابلاغی، عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات داشتند.

وی گفت: در این مدت چهار هزار و ۳۴۱ پرونده تسهیلات فرزندآوری نیز توسط بانک‌های خراسان جنوبی انجام و در مجموع ۱۰۰ درصد تسهیلات ابلاغی فرزندآوری توسط بانک‌های استان پرداخت شده است.

زرنگ ادامه داد: پایان سال گذشته برای جذب منابع بیشتر با تهران رایزنی داشتیم و سهمیه‌ای برای استان دریافت کردیم اما با توجه به اینکه زوجین و والدین یقین داشتند مبلغ تسهیلات در سال جاری افزایش می‌یابد، در پایان سال گذشته مراجعات کمتری برای دریافت تسهیلات داشتند و متاسفانه صف انتظار تسهیلات مجدد افزایش یافت.

وی گفت: رایزنی ما همچنان با بانک مرکزی ادامه دارد که با توجه به تعداد افراد بالای در صف انتظار تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، سهمیه استان افزایش یابد تا در ۶ ماه دوم امسال عملکرد بهتری از نیمه نخست داشته باشیم.

بیشتر بخوانید   طرح اجباری شدن بیمه سلامت برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون ۶ هزار و ۳۸۶ نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج، ۱۲ هزار و ۹۳۵ نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند.

وی همچنین با اشاره به مطالبات معوق بانک‌های استان به مبلغ ۱۴ هزار و ۶۶۵ میلیون ریال معادل ۱.۴ همت، گفت: این مبلغ، عدد بالایی به نسبت منابع در اختیار بانک‌های استان است که نسبت به اسفند پارسال ۳۵ درصد افزایش یافته‌ است.

زرنگ افزود: این مطالبات باعث شده قدرت وام دهی ما کاهش پیدا کند و در صورت تعیین تکلیف در زمینه پرداخت تسهیلات تکلیفی مشکلی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری منابع بانکی استان نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته و مصارف بانک‌ها حدود ۲۳ درصد افزایش یافته که در این مدت بیش از ۱۰۵ درصد منابع بانکی استان مصرف شده در صورتی که استاندارد آن ۸۵ درصد است و بخشی از ناترازی نظام بانکی استان به همین موضوع بر می‌گردد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها