۳۵ کانون بحرانی گرد و خاک در خراسان جنوبی شناسایی شد/ خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر یک سوم استان درگیر پدیده گرد و غبار است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حسن اکبری  امروز در نشست منطقه‌ای هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های مقابله با گرد و غبار ویژه استان‌های جنوبی و شرق کشور اظهار داشت: خراسان جنوبی دومین استان پهناور کشور است.

 

وی افزود: این استان با 15 میلیون هکتار مساحت دومین استان بیابانی کشور نیز محسوب می‌شود‌.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه 35 کانون بحرانی گرد و غبار در استان وجود دارد بیان کرد: یک سوم مساحت استان در حال حاضر درگیر پدیده گرد و غبار است.

 

اکبری ادامه داد: در استان 2 میلیون هکتار کانون بحرانی فرسایش داریم که با این پدیده گرد و غبار و فرسایش شرایط استان بسیار سخت است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: در بخش‌هایی از استان نیز چرای بی‌رویه دام سبب کاهش شادابی بوته‌ها شده که با مشکلات متعدد از جنبه انسان ساخت مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 میلیون مترمکعب کسری مخزن در خراسان جنوبی داریم تصریح کرد: در دهه اخیر 54 درصد کانون‌های بحرانی فرسایش افزایش یافته است.

 

اکبری ادامه داد: با وجود تمام کارهای مثبتی که انجام شده اما پدیده تغییر اقلیم را نیز باید در نظر داشت و باید برای جمعیت حدود 700 هزار نفری استان در یک پهنه 15 میلیون هکتاری اشتغال پایدار ایجاد و از بحران گرد و غبار نیز جلوگیری شود که این مهم نیازمند همت ویژه است.

بیشتر بخوانید   پهنای باند تامین شده در خراسان جنوبی ۱۲۰ گیگابیت درثانیه است

 

وی با اشاره به اینکه شرایط اشتغال زایی و توسعه استان بسیار حساس است گفت: تمام اقداماتی که در این حوزه انجام شود موثر خواهد بود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا کارهای خوبی در این زمینه شروع شده و بزرگترین مزیتی که وجود دارد همگرایی دستگاه‌های اجرایی است که با جدیت کار می‌کنند.

 

اکبری از تدوین سند سازگاری با کم آبی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است با اجرایی شدن این سند شاهد مدیریت منابع بیشتر آب در استان باشیم.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها