طرح معیشتی دولت درخراسان جنوبی برای ۲۲۶هزار و ۴۶۱ خانوار

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فعال شدن کد دستوری جاماندگان بسته حمایتی در روز سه شنبه خبر داد و گفت: ۲۲۶ هزار و ۴۶۱ خانوار شامل طرح معیشتی دولت در خراسان جنوبی می‌شوند که تاکنون ۱۷۷ هزار و ۶۲۳ خانوار مشمول این طرح شده‌اند

به گزارش“پیام خاوران”، غلامرضا اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 5 آذرماه کد دستوری *6369# به طور رسمی فعال شده و امکان ثبت درخواست شماره ملی سرپرست خانوار فراهم است.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شماره تلفنی که از آن به سامانه مذکور مراجعه می‌شود باید متعلق به سرپرست خانوار بوده و با شماره ملی سرپرست خانوار مطابقت داشته باشد.

 

وی افزود: درخواست مراجعه کنندگان به صورت سیستمی بررسی و نهایتا ظرف 24 ساعت کد رهگیری برای متقاضیان از طریق پیامک با سرشماره HEMAYAT ارسال خواهد شد و متقاضیان باید پس از 48 ساعت از زمان دریافت کد رهگیری به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 

اشرفی تصریح کرد: با توجه به اینکه تدابیر لازم برای بررسی غیرحضوری درخواست متقاضیان در نظر گرفته شده است نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانها و زیرمجموعه‌های آن نظیر سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان بهزیستی، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و سایر نهادها نظیر استانداری، فرمانداری، بخشداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود ندارد.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در تشریح معیار بررسی درخواست متقاضیان گفت: اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که بیش از 20 پایگاه اطلاعاتی در شکل‌گیری آن نقش دارند، ملاک بررسی درخواست متقاضیان است.

 

وی ادامه داد: خراسان جنوبی رتبه سوم در میان سایر استانها از لحاظ پوشش طرح حمایت معیشتی دولت را در کشور را دارد.

بیشتر بخوانید   دومین اجلاسیه شهدای سادات خراسان جنوبی برگزار می شود

 

اشرفی یادآورشد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی وزارت مربوطه سامانه در اختیار جاماندگان، حذفشدگان و افرادی که ابعاد خانوار آنها دچار تغییر شده اعم از ازدواج، طلاق فوت قرار خواهد گرفت.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از راه‌اندازی این سامانه در ابتدای دی ماه سالجاری خبرداد و بیان کرد: خانوارهای یک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، 3 نفره 137 هزار تومان، 4 نفره 174 هزار تومان و 5 نفره به بالا 205 هزار تومان یارانه معیشتی به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

وی باتاکید به اینکه 226 هزار و 461 خانوار شامل طرح معیشتی دولت در خراسان جنوبی می‌شوند خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون 177 هزار و 623 خانوار مشمول این طرح حمایتی از سوی دولت شده‌اند که 79 درصد از آمار کلی است که قطعا آمار تغییر خواهد کرد.

 

اشرفی تاکید کرد: هم استانی‌ها باید مراقب سوء استفاده‌های احتمالی‌ باشند و اعلام می‌کنیم تنها مرجع اطلاع رسانی رسمی در زمینه شناسایی مشمولان، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هرگونه اطلاع رسانی توسط سایر نهادها در زمینه شمول و بررسی درخواست متقاضیان فاقد اعتبار است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها