۶۱درصد مدارس خراسان جنوبی غیرمقاوم و تخریبی است/کمبود فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود شدید فضاهای آموزشی در استان گفت: ۶۱ درصد مدارس استان غیر مقاوم و تخریبی است.

به گزارش”  پیام خاوران “ ، محمود چاوشان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: رسالت اصلی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در قالب مطالعه و طراحی فضاهای آموزشی، ساخت و توسعه، مقاوم سازی، تأمین تجهیزات استاندارد سازی گرمایشی و جذب مشارکت مردمی است.

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۲ منطقه آموزشی داریم، تصریح کرد: سه هزار کلاس درس با ۱۷۰ هزار دانش اموز فعال است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد مدارس استان باید مقاوم سازی شود، گفت: ۳۹ درصد مدارس استان مستحکم و استاندارد و ۱۳ درصد تخریبی است.

 

وی در خصوص سرانه فضای آموزشی در استان گفت: میانگین کشوری هم اکنون ۵.۲۰ متر مربع و در استان ۷.۲۳ مربع است.چاوشان با اشاره به اینکه تا استاندارد سرانه فضای آموزشی که ۸.۳۰ متر مربع است فاصله داریم، عنوان کرد: ۱۷۵ پروژه عمرانی در دست اجرا داریم.

 

وی ادامه داد: این پروژه‌ها ۵۰۸ کلاس درس با زیر بنای ۷۳ هزار و ۳۵۲ متر مربع را شامل می‌شود که برای اتمام این پروژه‌ها بیش از دو میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال مورد نیاز است.

 

مشارکت خیران در اجرای ۱۵۵ پروژه آموزشی استان

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های در دست احداث ۱۵۵ پروژه مشارکتی است، گفت: در پروژه‌های مشارکتی حداقل ۳۰ درصد اعتبار را خیرین تأمین می‌کنند.

 

وی با اشاره نیاز بسیار شدید استان به فضاهای آموزشی عنوان کرد: بیش از ۳۶۰ کلاس درس در استان مورد نیاز است که ۲۴۰ کلاس مورد نیاز در سایت‌های مسکن مهر شهرستان بیرجند است.

بیشتر بخوانید   غذاهای سنتی فراسودمند و ارتقای سلامت جامعه و اقتصاد مقاومتی

 

چاوشان با اشاره به اینکه ۳۶ مدرسه استان به صورت دونوبته اداره می‌شود، تصریح کرد: این مدارس ۳۶۰ کلاس درس را شامل می‌شوند که اکثر فضاهای آموزشی تخریبی را شامل می‌شوند.وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۶ میلیارد تومان کمک‌های خیرین در امر مدرسه سازی استان جذب شده است.

 

بهره برداری از ۱۷۶ کلاس درس در سال تحصیلی جدید

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در خصوص استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس استان هم گفت: هزار و ۸۶ کلاس درس استان هم اکنون از سیستم‌های گرمایشی استاندارد بهره مند هستند.

 

به گفته وی هزار و ۶۷ کلاس درس در استان نیز هنوز سیستم‌های گرمایشی استانداردی ندارند که از ابتدای امسال کار استاندارد سازی ۲۴۸ کلاس اجرا شده است.

 

چاوشان به اقدامات ۵ ماهه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در تکمیل فضاهای آموزشی ۱۷۶ کلاس درس را تا مهرماه تحویل خواهیم داد.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

منبع: مهر

انتهای پیام

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها