۱.۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه بهداشت به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص یافت که در بحث بهداشت و خرید مواد ضدعفونی‌کننده هزینه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، محمدعلی واقعی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ بازگشایی مدارس در هنرستان شاهد سهام خیام بیرجند اظهار داشت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را شاهد خواهیم بود و این بیانگر آن است که ما یادمان نرود که هرآنچه داریم از جمله امنیت و اقتدار ملت همه به دلیل رشادت‌های شهدا است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای سلامت افزود: از همه دانش آموزان، اولیاء و مردم درخواست می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند هرچه سریعتر بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم و شاهد تلفات انسانی نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی 600 واحد آموزشی تا اردیبهشت ماه به شبکه ارتباطی وصل شدند و در حال حاضر 2 هزار و 433 آموزشگاه‌ها به شبکه ارتباطات وصل هستند.

واقعی تصریح کرد: در ایام کرونا با توجه به بحران‌های به وجود آمده همکاران ما پای کار آمدند و اجازه ندادند بحث آموزش ابتر بماند.

وی با بیان اینکه امسال 165 هزار دانش آموز در 2 هزار 732 واحد آموزشی تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: امسال نیز در تمامی مدارس حضور فعال دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است و دغدغه آموزش دانش‌آموزان را داریم چراکه آزمونی را پیش رو داریم تا دور هم باشیم و با هم درس بخوانیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سالم بمانیم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی از این بحران عبور کنیم.

بیشتر بخوانید   طنین نوای الغوث الغوث کویرنشینان زیر آسمان شهر/ زمزمه‌های بندگی با ندای العفو و قرآن بر سر نهادن + تصاویر

واقعی با اشاره به اینکه امسال در حوزه بهداشت مبالغی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است اظهار داشت: در این راستا در مرحله نخست یک میلیارد و 100 میلیون تومان به استان اختصاص یافت که توزیع شد و در مرحله دوم 600 میلیون تومان دیگر نیز در بحث بهداشت و خرید مواد ضدعفونی کننده داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث شیوع کرونا 10 هزار ماسک و 10 هزار دستکش در اختیار آموزشگاه‌ها قرار گرفت که این امر نشان از نگاه دغدغه‌مند استاندار به مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث کنترل چاقی امسال رقم می‌خورد گفت: قریب به 22 درصد دانش آموزان از بیماری چاقی رنج می‌برند.

واقعی با بیان اینکه “زنگ نماز همزمان و مصادف با اذان پیش‌بینی شده است” بیان کرد: بحث استفاده از نسخه شاد که کارکردهای متفاوتی دارد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و برای مناطقی که به شبکه اینترنت و تلویزیون دسترسی ندارند، بسته‌های آموزشی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها