امضای تفاهم‌نامه آموزش سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبی

تفاهم‌نامه آموزش تخصصی سواد رسانه‌ای و ایجاد محتوای جذاب و اثرگذار بین سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا (ع) و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی منعقد شد.

به گزارش ” پیام خاوران ” سجاد رضایی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا(ع) و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در زمینه آموزش تخصصی سواد رسانه‌ای و ایجاد محتوای جذاب و اثرگذار اظهار داشت: امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که مغز انسان و ذهن آحاد مردم درگیر رسانه‌های مختلف است.

 

وی با بیان اینکه اکنون با آماج بسیاری از رسانه‌ها روبه رو هستیم افزود: با وجود تعدد رسانه‌ها و مدیریتی که سعی دارند بر افکار جامعه داشته باشند نیاز است مردم جامعه نسبت به این برنامه‌ریزی واکسینه شوند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: همانگونه که ابتدای انقلاب اسلامی با مشکلی در حوزه علمی مواجه شدیم و بسیاری از مردم به واسطه مدیریت غلط رژیم پهلوی سواد نداشتند و توانستیم با ایجاد نهضت سواد آموزی بر این مشکل غلبه کنیم در حال حاضر نیز نیازمند نهضتی برای ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه هستیم.

 

رضایی تصریح کرد: متأسفانه امروز در حوزه سواد رسانه‌ای ضعف جدی را مشاهده می‌کنیم و عموم مردم نسبت به این سواد و دانش مشکل دارند و باید یک کار همه جانبه انجام شود و یک نهضت سواد رسانه‌ای شکل گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا گام نخست در سازمان بسیج برداشته شده و برای ۴ هزار و ۱۵۰ نفر مخاطب اولیه آموزش‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۶۰ مدرس سواد رسانه‌ای آموزش دیدند یادآور شد: ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر مخاطب کلاس‌های آنلاین ما بوده و از محتوای این کلاس‌ها بهره بردند.

بیشتر بخوانید   افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس

 

رضایی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ کلاس مجازی آنلاین برگزار شده است اظهار داشت: آشنایی با جرایم سایبری و اخلاق در فضای مجازی از جمله سرفصل هایی بوده که ارائه شده است.

 

وی گفت: نیازمند این هستیم که سایر سازمان‌ها نیز در این حوزه ورود پیدا کنند و با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان تبلیغاتی و موفق در این حوزه است بستری فراهم شد که تفاهم نامه مشترکی را با اداره کل داشته باشیم.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: آموزش سواد رسانه‌ای و انتقال مفاهیم و دانش تخصصی و آموزش تخصصی تولید محتوا در بستر فضای مجازی از جمله سرفصل‌های این تفاهم نامه است.

 

رضایی بیان کرد: امروزه فعالین معاند و ضد انقلاب تلاش می‌کنند مردم را نسبت به نظام و اصل اسلام بدبین کنند و منکر شوند و ما باید مردم را در مقابل این موارد آشنا کنیم و سواد رسانه‌ای را ترویج و تقویت کنیم.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: در این تفاهم نامه از ظرفیت اساتید کشوری و استانی در بستر آنلاین استفاده می‌شود.

 

جنگ امروز جنگ رسانه‌ای است

 

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه عصر حاضر عصر انقلاب ارتباطات و اطلاعات است گفت: آموزش رسانه و سواد رسانه ای یک ضرورت است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رضایی در این مراسم اظهار داشت: به تعداد شهدایی که داده‌ایم در رسالت انقلاب خود رشد داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به ترور و شهادت شهید فخری زاده افزود: شخصیت این شهید برد جهانی دارد و افکار زیادی را متوجه خود می‌کند.

بیشتر بخوانید   پايداری جريان برق وافزایش رضایتمندی مشترکان در مرکزفوریت‌های برق خراسان جنوبی

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آموزش تخصصی سواد رسانه‌ای بیان کرد: امید است بتوانیم جنبش خوبی را در حوزه سواد رسانه داشته باشیم.

 

رضایی با بیان اینکه عصر حاضر عصر انقلاب ارتباطات و اطلاعات است تصریح کرد: امروز خانواده‌ها ناچار به آشنایی با فضای رسانه هستند در حالی که سواد رسانه‌ای ما بسیار کم است و خطر آن بیشتر از نفع آن است.

 

وی با اشاره به اینکه لازمه زندگی امروز رسانه و فضای مجازی است و بسیاری از کارها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: اگر این علم را نداشته باشیم آسیب می‌بینم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا آموزش رسانه و فضای مجازی و سواد رسانه‌ای یک ضرورت است.

 

رضایی با تاکید بر اینکه امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای است اظهار داشت: امید است با آموزش به فرزندان و تربیت سربازانی برای جنگ رسانه و فضای مجازی در این مسیر نیز پیروز باشیم.

 

وی افزود: باید بدانیم که جبهه و خاکریز عوض شده و باید تلاش کنیم تا بتوانیم در این خاکریز نیز پیروز میدان باشیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها