ششمین ایستگاه لرزه‌نگاری در طبس راه‌اندازی می‌شود

مسوول مرکز لرزه‌نگاری طبس گفت: ششمین ایستگاه لرزه‌نگاری با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد ریال به‌ زودی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “، محسن لطفی اظهار داشت: این مرکز اکنون با برخورداری از پنج ایستگاه لرزه‌نگاری، تمامی زمین‌لرزه‌های حتی کمتر از یک ریشتر را به‌صورت لحظه‌ای مخابره می‌کند و با راه‌اندازی ششمین ایستگاه خطاهای احتمالی به حداقل می‌رسد.

وی افزود: پنج ایستگاه لرزه‌نگاری در نقاط مختلف شهرستان طبس مستقر است و تمامی زمین‌لرزه‌های حتی کمتر از یک ریشتر به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای به مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مخابره می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

بلاتکلیفی دانش‌آموزان روستاهای طبس از بود و نبود اینترنت

۲۰۰ میلیون ریال تجهیزات به بانک امانات پزشکی طبس اهدا شد

 

مسوول مرکز لرزه‌نگاری طبس گفت: این مرکز ابتدای تأسیس در سال ۱۳۹۰ دارای سه ایستگاه لرزه‌نگاری بود و ۲ ایستگاه دیگر طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ اضافه شد.

لطفی افزود: ‌اکنون در حال پیگیری برای مطالعات و توافقات اولیه برای احداث ششمین ایستگاه لرزه‌نگاری و نصب تجهیزات مربوطه با هزینه‌ای بیش از ۲۰ میلیارد ریال در محدوده شهرستان طبس هستیم که با راه‌اندازی این ایستگاه، میزان دقت و حساسیت برای اندازه‌گیری مختصات و ویژگی‌های زمین‌لرزه‌ها بهبود می‌یابد.

وی با گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ دستگاهی برای پیش‌بینی زمین‌لرزه وجود ندارد و تنها راه پیشگیری از خسارات زمین‌لرزه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مسوول مرکز لرزه‌نگاری طبس گفت: علت تلفات زیاد زمین‌لرزه سال ۱۳۵۷ طبس، مقاوم نبودن ساختمان‌ها بود و با توجه به قرار گرفتن طبس بر روی گسل، ضروری است تا تمامی سازه‌های ساختمانی براساس استاندارد مقاوم‌سازی اجرا شود.

بیشتر بخوانید   اخبار کوتاه شهرستانهای خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها