نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کرایه رانندگان متناسب با شرایط روز افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید کرایه و درآمد رانندگان نیز متناسب با افزایش قیمت انواع و اقسام کالاها افزایش داشته باشد، گفت: بی مهری کردن به قشر زحمتکش کامیون دارها موجب شد دشمن از مطالبات آنان موج ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران”، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به نظر دین به مسئله کار، اظهار کرد: در روایت آمده است که عبادت هفتاد نوع است که بهترینش کسب روزی حلال است و بالاتر از آن خدمت به بندگان خدا و جامعه اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حل امور مردم و کار آنان را انجام دادن بالاترین عبادت است، گفت: سفرهای عشق در دفاع مقدس، اربعینی حسینی، عتبات عالیات و یادمان شهدا که رانندگان انجام می‌دهند عبادت و جهاد است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید کرایه و درآمد رانندگان نیز متناسب با افزایش قیمت انواع و اقسام کالاها افزایش داشته باشد، افزود: آیا مسئولان درد مردم را متوجه نمی‌شوند؟ بی مهری کردن به قشر زحمتکش کامیون دارها که موجب شد دشمن از مطالبات آنان موج ایجاد کند قابل پیش بینی و پیشگیری است.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: کامیون دارها هیچ وقت به خاطر بد عمل کردن مسئولی با کشور و نظام خود، بهانه دست دشمن نمی‌دهند اما مطالبات به حقی داشتند.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به برنامه ریزی و توطئه های دشمن، بیان کرد: دشمن برای ایران تابستان داغی را پیش بینی کرده بود و تلاش داشت با توطئه های مختلف مردم را وارد میدان کند و ندانم کاری عده ای به دشمن زمینه داد اما قشرهای مختلف مردم با هوشیاری خود دشمن را مأیوس کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه از نظر قانونی، قانون گذار قوای سه گانه را در کشور تعیین کرده، گفت: اگر قوای سه گانه کشور کارشان را قانونی انجام دهند هیچ کاری روی زمین نمی‌ماند و تمام اعتبارات و اختیارات در دست این سه قوه قرار دارد.

بیشتر بخوانید   مراکز آموزشی نیروی انتظامی جوانان را برای دفاع از جامعه بیدار می‌کند

 

حمل ۱۰۰ هزار مترمربع سنگ خراسان جنوبی به کشور عراق

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار متر مربع سنگ فرآوری شده توسط قشر بی توقع رانندگان خراسان جنوبی به کشور عراق منتقل شده و در اعتاب مقدسه نصب شده است.

 

وی با قدردانی از زحمات قشر زحمتکش رانندگان و کامیون‌دارها، گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار متر مربع سنگ فرآوری شده توسط قشر بی توقع رانندگان به کشور عراق منتقل شده و در عتبات مقدسه نصب شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به همکاری رانندگان در اربعین حسینی، افزود: این قشر بیشترین سرمایه گذاری را در اربعین حسینی انجام دادند و با ۱۳۰ دستگاه تریلی و کامیون امکانات و لوازم موکب های خراسان جنوبی را به عراق منتقل کردند و عوارض ورود به عراق و هزینه سوخت را هم خودشان پرداخت کردند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۱۰ دستگاه سنگ از خراسان جنوبی را به عتبات مقدسه در عراق منتقل کردند و با عشق به ساحت اهل بیت علیه السلام کمک می‌کنند و سخ‌ترین کار را برعهده دارند.

 

جوینده درخواست کرد به صورت ویژه مسائل و مشکلات قشر تاثیرگذار رانندگان پیگیری شود تا حمل و نقل کالا به سرانجام برسد.

 

جابجایی ۳ میلیون و ۶۰۰ تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جاده ای استان از ابتدای سال

 

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۶۹ راننده با پنج هزار و ۶۸۱ دستگاه در بخش حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند و استاندار خراسان جنوبی درگذشت پدر شهیدان خاتمی را تسلیت گفتند

 

وی از جابجایی سه میلیون و ۶۰۰ تن کالا توسط شبکه حمل و نقل جاده ای استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: هفت ‌هزار و ۶۵ حلقه لاستیک در بین کامیون‌داران خراسان جنوبی توزیع شده است.

 

وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات بیمه ای و کرایه حمل رانندگان و کامیون دارها، افزود: طرح تعیین نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر تا پایان دیماه امسال اجرایی می‌شود.

 

شهامت بیان کرد: ستاد تسهیل در حوزه رانندگان حمل و نقل وجود ندارد و این نقطه ضعف است لذا باید از حداقل‌ها در این حوزه حمایت شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۵۲ کیلومتر طول راه‌های آسفالته استان است، ادامه داد: اما امروز برخی از این راه‌ها متناسب با خودروها نیست لذا باید راه‌های استان ارتقا یابد.

 

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان برای راه‌های استان هزینه شده اما به خاطر وسعت و گستردگی راه‌ها این هزینه کردها به چشم نمی‌آید، تاکید کرد: در این مدت ۴۱۲ کیلومتر از راه های استان با اعتبار ۶۰ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان روکش آسفالت شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان داشت: رانندگان خراسان جنوبی ۲۲۰ سرویس داوطلبانه در راستای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی انجام دادند.

 

گفتنی است در این مراسم از ۱۳۰ راننده که در اربعین حسینی و همچنین ۱۱۱ نفر راننده، ۲۳ شرکت حمل و نقل مسافر و ۲۷ مالک خودرو که برای برگزای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی همکاری داشتند تجلیل و قدردانی شد.

بیشتر بخوانید   ۹۰کیلومتر از باندهای دوم راههای خراسان جنوبی افتتاح می شود

 

 

منبع:شبستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها