صنایع‌دستی خراسان جنوبی در انتظار رونق پساکرونا

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: شیوع ویروس کرونا در استان اصلی‌ترین ضربه را به صنعت گردشگری و صنایع دستی وارد کرد و باعث نا امیدی سرمایه گذاران و گردشگران شد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گسترش کرونا خسارات زیادی به حوزه‌های مختلف صنایع دستی وارد شد که سبب تعطیلی بازارچه‌های صنایع دستی در سطح استان شده است.

وی با اشاره به تعطیلی بازارچه‌های صنایع دستی استان اظهار کرد: ۵۰۰ غرفه صنایع دستی تا قبل از شیوع ویروس کرونا به فعالیت مشغول بودند که با اعلام محدودیت‌ها تعطیل شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: برپا نشدن بازارچه صنایع دستی در سال ۹۹ و منع برگزاری نمایشگاه‌ها در طول سال خسارات زیادی به صنعتگران وارد کرد و تنها افراد آشنا با فضای مجازی توانستند از ظرفیت‌های این فضا در زمان شیوع کرونا بهره بگیرند.

عباس زاده تصریح کرد: وب سایتی با همکاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی به عنوان مجری کار راه اندازی و رونمایی شده است که هنرمندان استان در آن فعال هستند.

وی افزود: حدود ۴۰ صنعتگر استان در این سایت ثبت نام کرده اند که ۲۰ نفر از آن‌ها در سایت فعال هستند، ولی فروش مجازی بسیار پایین است و برای مرجع شدن و ارائه کار‌های هنرمندان به مردم به زمان زیادی نیاز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   فرهنگ‌سرای بزرگ بیرجند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها