معاون بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

حفظ و نگهداری بافت های گردشگری خراسان جنوبی۷۵۰ میلیون تومان اعتبار گرفت

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری برای بافت های با ارزش و گردشگری استان اختصاص یافته است.

به گزارش  پایگاه خبری “پیام خاوران “، حامد تنها عصر امروز در بازدید از بافت تارریخی بیرجند اظهار داشت: ۲۵۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار به هر کدام از بافت های با ارزش چنشت سربیشه و نایبند طبس و ۲۵۰ میلیون تومان هم به طرح گردشگری کریموی شهرستان سرایان اختصاص یافته است.

 

وی گفت: برای اجرای این طرح از سال ۸۸ تاکنون ۳ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان در بافت های با ارزش ۴ روستای فورگ، خور، نایبند و چنشت  سرمایه گذاری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: از این میزان اعتبار ۷۳۷ میلیون تومان در روستای فورگ، یک میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان در روستای خور، ۷۲۰ میلیون تومان روستای نایبند و ۵۵۰ میلیون تومان در روستای چنشت  هزینه شده است.

 

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از اعتبار امسال هنوز مبلغی جذب نشده است،خاطر نشان کرد: این اعتبارات به تازگی ابلاغ شده و مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار آن در حال انجام است.

 

تنها با بیان اینکه  بهسازی روستای فورگ که از سال ۹۳ آغاز شده  و فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است گفت: فاز نخست روستای خور در مرحله اتمام طرح است و اجرای طرح در روستاهای کریمو، نایبند و چنشت و روستای گردشگری کریمو هم ادامه دارد.

 

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ها حفظ و نگهداری بافت کالبدی برخی از روستاهای کشور است که به عنوان میراثی ارزشمند از نیاکان ما به ارث رسیده است.

بیشتر بخوانید   امهال بدهی واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تمدید شد
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها