عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۶ روستای مرزی استان آغاز شد

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۶ روستای مرزی بخش درح سربیشه خبر داد و گفت: در قالب طرح تکمیل مجتمع خوشاب جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، دومینوی تکراری خشکسالی کمبود بارش و آب که سال‌ها است در استان خراسان جنوبی هر سال تکرار می‌شوند دست در دست هم داده اند تا روز به روز زمین‌ها خشک‌تر و فریاد العطش بیشتر و بیشتر شود.

حکایت آن جاست که فقط کافی است عزم خود را جزم کنید و راهی برخی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی از جمله شهرستان نهبندان و سربیشه شوی آن گاه روستاهای زیادی را مشاهده خواهی کرد که العطش را فریاد می‌زنند.

روستاهایی که هر کدامشان محروم‌تر از دیگری است و خواهان جرعه آبی هستند، حکایت تلخ بی‌آبی در گرمای تابستان بیشتر نمود دارد، روستاهایی که خشکسالی‌های 20 ساله تاب و توانی برایشان نگذاشته است و همچنان همه جا خشک و بی‌آب و علف است.

کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی هم از خراسان جنوبی به عنوان چهارمین استان خشک کشور در سال آبی امسال یاد کرد و گفت: استان خراسان جنوبی در سال آبی امسال پس از سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان چهارمین استان خشک کشور است.

نخعی بیان کرد: در سال آبی امسال در خراسان جنوبی تنها 61 میلی متر بارندگی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 158.3 میلی متر بود امسال 61.5 درصد است و در مقایسه با بلند مدت با 46 درصد کاهش بارندگی مواجه هستیم.

وی گفت: براساس آخرین بررسی‌های انجام شده در سال زارعی امسال خراسان جنوبی با 61 میلی متر بارش بعد از سیستان و بلوچستان با 34.5 میلی متر، هرمزگان با 45.5 میلی متر و کرمان با 53 میلی متر چهارمین استان خشک کشور از نظر بارندگی‌ها است.

بیشتر بخوانید   افزایش ۶۰ درصدی مصارف آب در مجتمع های روستایی خراسان جنوبی

اما از آنجا که در شهرستان نهبندان و سربیشه تامین آب یکی از مهم ترین نیازهای مردم است نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما از تحول در نهضت آبرسانی به روستاهای مرزی خبر داد و گفت: خواسته چندین ساله مردم، با پیگیری‌های مستمر انجام شده از سال گذشته تاکنون و با همت و مشارکت آب و فاضلاب، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی این امر محقق شده است.

مصطفی نخعی با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به 16 روستای مرزی بخش درح شهرستان سربیشه آغاز شده است افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با همت و تلاشِ مشترک مجموعه آب و فاضلاب، بسیج سازندگی و کمیته امداد، عملیات اجرایی آبرسانی به 16 روستای مرزی آغاز شد.

وی افزود: تاکنون لوله‌های موردنیاز خریداری و مقرر شده عملیات حفاری توسط نیروهای خدوم و انقلابی بسیج سازندگی به سرانجام برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و  سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با انجام این مهم که در قالب طرح تکمیل مجتمع خوشاب به سرانجام خواهد رسید و جمعیتی بالغ بر 3000 نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها