نقض پروتکل‌های بهداشتی در جامعه از طریق سامانه سجام گزارش شود

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها تهدید علیه بهداشت عمومی است گفت: هم استانی ها موارد نقض پروتکل‌ها را از طریق سجام گزارش دهید.

به گزارش “پیام خاوران، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأکیدات مستمر و همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا است که به نوعی از آن می‌توان به یک حکم حکومتی نام برد که فراتر از قانون است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از طرف دیگر ستاد ملی کرونا نیز به نوعی برگرفته شده و منبعث شده از شورای عالی امنیت ملی است که مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیز بر اساس موازین قانونی لازم‌الاجرا و فراقانون است.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه این اشارات برای نشان دادن اهمیت لازم اجرا بودن دستورات ستاد ملی کرونا است، ادامه‌داد: متأسفانه بخش‌هایی از مردم به دلایل مختلف دچار خستگی شده و پروتکل‌های بهداشتی چون زدن ماسک و فاصله اجتماعی را مراعات نمی‌کنند.

نقض پروتکل‌ها تهدید علیه بهداشت عمومی است

وی بیان‌کرد: اگر کسی در این شرایط پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نکند، کار او به نوعی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه است چرا که می‌تواند افراد زیادی را درگیر بیماری و این ویروس خطرناک و کشنده کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ماه محرم و عزاداری‌های این ماه گفت: متأسفانه برخی از روی احساس و با این استدلال که هدف وسیله را توجیه می‌کند، می‌خواهند مجالس عزاداری را به هر شیوه ممکن و با هر شرایطی برگزار کنند.

وحدانی نیا افزود: این در حالی است که مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید الگو و نمونه برای دیگران باشد و به عنوان مثال اگر تأکید ستاد کرونا بر برگزاری محافل در فضای باز است در همان فضای باز برگزار کنند.

بیشتر بخوانید   زهرا رجبی فاتح مسابقات دارت رنکینگ آزاد کشوری

وی گفت: یکی از پیام‌های مکتب عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که در هر زمانی یک معروف و یک منکر جلوه می‌کند و در زمان ما و با توجه به شیوع بیماری کرونا عدم رعایت پروتکل‌ها و بهداشت عمومی با توجه به ضرورت حفظ جان مردم یک منکر محسوب نمی‌شود.

بی توجهی به پروتکل‌ها یک منکر اجتماعی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عدم رعایت ضوابط بهداشتی و تهدید علیه بهداشتی عمومی با توجه به کشنده بودن این ویروس خطرناک یک منکر اجتماعی محسوب می‌شود و عموم مردم وظیفه دارند در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وحدانی نیا با تأکید بر اینکه در وهله اول باید خودمان بر اساس معیارهای وجدانی مسائل بهداشتی را رعایت کنیم، اظهار کرد: اگر دیگران نیز خلاف پروتکل‌ها عمل کرده و بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند از طریق سامانه سجام و یا حضوری به دادستان‌ها گزارش دهید.

وی گفت: اگر کسی با علم و آگاهی نسبت به مبتلا بودن خودش در محافل حضور یابد و دیگران به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای را مبتلا کند، اقدام او نسبت به شخص خاص می‌تواند حتی عنوان قتل، تهدید به قتل و یا شروع به قتل داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها