جوانان پر شور بیرجندی پای کار پویش مهر مهدوی/نشاندن لبخند برروی لب نیازمندان

عده‌ای از جوانان پر شور و آتش به اختیار بیرجند که در قالب مهدی یاران و موسسه مصاف فعالیت دارند به مناسبت نیمه شعبان پویش مهر مهدوی را اجرا کردند.

به گزارش“پیام خاوران”، جوانانی با انگیزه، پر شور و علاقه‌مند به خدمت در طول سال در قالب برنامه‌های مختلف به محرومان و نیازمندان خدمت می‌کنند.

یکی از این برنامه‌ها با عنوان پویش مهر مهدوی است که همزمان با سراسر کشور به مناسبت نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) در سطح استان خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود.

مسئول موسسه مصاف خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران گفت: هدف از اجرای پویش مهر مهدوی این است که کارهای خیریه و جهادی خود را تقدیم به ساحت مقدس امام عصر(عج) کنیم و به دنبال نشاندن لبخند بر روی لبان کودکان نیازمند هستیم.

حجت کفاشی با بیان اینکه در راستای اجرای پویش مهر مهدوی تعدادی پوشاک و بسته معیشتی به دست نیازمندان استان رسیده گفت: این برنامه به صورت جهادی در تعدادی از روستاهای محروم استان برای ارائه خدمات مختلف در راستای اجرای این پویش انجام می‌شود.

مسئول موسسه مصاف خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم این نوع فعالیت‌ها با کمک مردم و خیرین و مسئولان ادامه داشته باشد تا بتوانیم گرهی از مشکلات نیازمندان و محرومان باز کنیم.

کفاشی با اشاره به برنامه‌های نیمه شعبان افزود: حدود یک دهه است که در زمینه احیای شب نیمه شعبان فعالیت داریم و مباحث توزیع پوشاک، در دستور کار این نهاد قرار دارد و قرار است تا با کمک خیرین و مردم این برنامه به بهترین نحو انجام شود.

وی به طرح «کوچه‌های انتظار» اشاره کرد و گفت: این طرح همان ایستگاه‌های صلواتی و جشن‌های خیابانی است و برچسب‌های مهدوی بر روی خودروها نصب می‌شود.

مسئول کانون مهدی یاران و موسسه مصاف خراسان جنوبی ادامه داد: در فضای مجازی نیز برنامه‌های مختلفی از جمله تهیه پوستر و کلیپ برای بزرگداشت نیمه شعبان و ترویج فرهنگ مهدویت توسط این کانون اجرا خواهد شد تا بتوانیم زمینه ساز ظهور باشیم.

بیشتر بخوانید   عطر رضوی در هنگ مرزی گزیک به مشام رسید

کفاشی با بیان اینکه رسالت این کانون رسالت آموزشی است گفت: این کانون در زمینه آموزش و آسیب شناسی مهدویت آمادگی دارد تا در جلسات مختلف با دانش آموزان و دانشجویان و سایر نهادهای فرهنگی قدمی تاثیرگذار بردارد.

وی ادامه داد: برپایی جشن خیابانی  و نور افشانی در شب نیمه شعبان با عنوان کوچه‌های انتظار، نصب برچسب های مهدوی پشت شیشه خودروها با عنوان هر خودرو یک بنر مهدوی، توزیع بسته‌های خوراکی و فرهنگی در جشن خیابانی کوچه‌های انتظار، تهیه 110 بسته معیشتی برای توزیع بین خانواده‌های نیازمندان شناسایی شده به مناسبت نیمه شعبان، جمع‌آوری لباس و توزیع بین خانواده‌های نیازمندان شناسایی شده به مناسبت نیمه شعبان، هماهنگی در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم استغاثه مهدوی و اجتماع مردمی منتظران ظهور با گروه زمینه سازان ظهور و گروه‌های مهدوی و هیئت‌های مذهبی، ساخت محتوای مذهبی و مهدوی و نشر در فضای مجازی کلیپ پوستر موشن گرافی استوری و …. به مناسبت نیمه شعبان و آخرین جمعه قرن از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها