مدیرکل کار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

بخش ساختمان در صدر حوادث کار خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیشترین حوادث کار در خراسان جنوبی از آغاز امسال با 67 درصد مربوط به بخش ساختمان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران”، عباس رکنی اظهار کرد: از آغاز امسال 24 فقره حوادث کار در استان رخ داده است که بیشترین آن با 16 مورد مربوط به بخش ساختمان است.

 

وی با بیان اینکه در این حوادث 2 نفر در بخش ساختمان و یک نفر در بخش معدن جان باختند و 21 نفر نیز زخمی شدند، گفت: همچنین علت عمده حوادث کار امسال در استان، با 58 درصد مربوط به سقوط از ارتفاع و لغزیدگی بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: حوادث کار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

 

وی گفت: از آغاز امسال 3 هزار و 488 مورد بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار توسط بازرسان کار اداره کل انجام که در این بازرسی ها نواقص ایمنی موجود احصا و به کارفرمایان برای رفع، ابلاغ شد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فعالیت 220 کمیته حفاظت فنی در واحدهای استان خبر داد و گفت: این کمیته ها با برگزاری جلسات ماهانه بر نحوه انجام کار ایمن در بنگاه، نظارت و برنامه های ابلاغی در حوزه ایمنی را رصد می کنند.

 

رکنی با اشاره به برگزاری 12 هزار و 800 نفر ساعت، دوره های آموزش ایمنی برای جامعه هدف در استان از آغاز امسال افزود: با توجه به شدت و تعداد بالای حوادث در بخش ساختمان، عمده ی این آموزش ها در این بخش متمرکز بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شناسایی، آموزش و استقرار مسئولان ایمنی در واحدهای پرخطر، صدور تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور و بررسی حفاظت فنی دستگاهها و تجهیزات از جمله اقداماتی است که برای صیانت از نیروی کار در استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید   1500نفر از خراسان جنوبی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعزام می شوند

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها