افتتاح ۶۸۴ کارگاه کمک اشتغال خانگی در خراسان جنوبی

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح ۶۸۴ کارگاه کمک اشتغال خانگی و برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی هنری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: 22 سال از تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌گذرد و هدایت و حرکت‌های جهادی در برنامه این سازمان قرار گرفته است.

وی گفت: محرومیت‌زدایی و هدایت فعالیت‌های جهادی از وظایف اولیه این سازمان است و از سال 92 بسیج سازندگی به حوزه اشتغال و فعالیت‌های توانمندسازی ورود پیدا کرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد مردم پایه یکی از اهداف مهم سازمان است افزود: رزمایش در حوزه فعالیت‌های جهادی به عنوان “جهادگران فاطمی” به منظور امیدافرینی و حمایت اقشار آسیب پذیر از امروز آغاز شده که در این رزمایش  610 گروه جهادی با بیش از 6 هزار و 500 جهادگر در استان حضور دارند.

هنری با بیان اینکه حضور گروه‌‌های جهادی تخصصی روز 22 اردیبهشت در توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) انجام خواهد شد تصریح کرد: تجمع جهادگران در میدان ناحیه بسیج بیرجند با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در آخر هفته جاری برگزار می‌شود.

وی ادادمه داد: در این مرحله رزمایش 72 گروه در حوزه جامع زنان، 19 گروه در حوزه اصناف، 14 گروه در حوزه پزشکی، 5 گروه در حوزه حقوقدان، 81 گروه در حوزه دانش آموزی، 26 گروه در حوزه دانشجویی، 4 گروه در حوزه رسانه، 29 گروه در حوزه طلاب، 7 گروه در حوزه عشایری، 9 گروه در حوزه فرهنگیان، 21 گروه کارمندان دولت، 8 گروه کارگری، 9 گروه کشاورزی، 433 گروه مساجد و محلات، 2 گروه مهندسین صنعت و 4 گروه ورزشکاران هستند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه 65 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در 80 نقطه هدف استان پیش‌بینی شده که در این رزمایش تکمیل یا آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: حوزه اشتغال یکی از موضوعات مهم بوده که به آن پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید   هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در بیرجند گشایش یافت

هنری اظهار داشت: شورای جهادی و مجمع جهادگران در استان شکل گرفته و امسال از دوم تا چهارم خردادماه اجلاسیه مجمع عالی جهادگران کشور در خرمشهر برگزار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در ایام این رزمایش افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی در استان خواهد بود که 54 پروژه عمرانی با اعتبار 126 میلیارد ریال است.

هنری با بیان اینکه تاکنون 1500 تن قیر رایگان دریافت شده است تصریح کرد: مجموعه بسیج و سپاه در حوزه محرومیت زدایی حضور پیدا کرده که اجرای 17 مجتمع آبرسانی بر عهده بسیج سازندگی است و 8 مجتمع در شهرهای نهبندان، سربیشه و درمیان پروژه آب شرب توسط قرارگاه ناصری و نیروی زمینی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 38 روستای فاقد آب شرب مشکل آنها برطرف خواهد شد گفت: در حال حاضر 7 مجتمع آبرسانی آغاز شده و به مرور مابقی مجتمع‌ها کار اجرایی آنها آغاز می‌شود و در مجموع برای 25 مجتمع آبرسانی استان اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان نیاز است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 462 صندوق قرض الحسنه در استان فعال داریم و برنامه‌های حوزه اشتغال برای اعضای این صندوق است و 684 کارگاه کمک اشتغال خانگی و خرد استان در هفته بسیج سازندگی با اعتبار 240 میلیارد ریال و اشتغال آفرینی یک هزار و 30 نفر افتتاح می‌شود.

هنری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های سازمان است گفت: در سال گذشته 60 نمایشگاه ملی استانی داشتیم و از امروز نیز این نمایشگاه در قالب 50 غرفه در میدان ابوذر بیرجند برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   عملیات اجرایی میدان "شهدای عبادی بیرجند" آغاز شد+عکس

وی با بیان اینکه در حال حاضر 511 نیروگاه خورشیدی در استان وجود دارد افزود: نصب و راه‌اندازی 50 هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در سطح کشور با حمایت بسیج سازندگی در سال جاری انجام می‌شود که سهمیه خراسان جنوبی 2 هزار و 900 نیروگاه است و تا سقف 120 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

انتهای پیام/106

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها