طرح‌های اشتغال زایی در خراسان جنوبی ۲ برابر می‌شود

با سرمایه گذاری‌هایی که بنیاد برکت در استان انجام داده سال آینده مجموع طرح‌های اشتغالزایی ۲ برابر می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: طرح ایجاد مرکز منطقه‌ای پرورش شتر (هاب) سال ۱۳۹۸ با هدف افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان اجرا شد.

وی گفت: ایستگاه تحقیقاتی هاب شتر که به مرکز به‌نژادی شتر معروف است، به عنوان بخش پیشران طرح هاب شتر فعالیت می‌کند و ظرفیت پرورش ۵۰۰ شتر شیرده صنعتی را دارد.

موسوی گفت: این ایستگاه همچنین با هدف تولید گونه‌های برتر ژنتیکی شتر برای گله‌های روستایی، انجام تحقیقات در خصوص گونه‌های مرتعی بوم استان و توسعه آن ها، تولید علوفه و شیر برای مصرف استان، ایجاد مرکز پیشران در نوآوری و فناوری در پرورش شتر، تولید گونه‌های مرتعی و نیز ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی برای دانشجویان و مرکز تحقیقات کشاورزی راه‌اندازی شده است.

در حوزه اشتغال نیز در زمینه پرورش شتر و دام تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی هزینه کرده و امید است سال آینده مجموع طرح‌های اشتغالزایی ۲ برابر شود.

ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح هاب شتر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن ۳۰ هزار نفر شتر، دومین استان دارای جمعیت شتر است که براساس آخرین آمار رسمی سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت و یک هزار و ۵۰۰ تن شیر خام شتر در این استان تولید می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح هاب شتر ۸ هزار فرصت شغلی در استان خراسان جنوبی ایجاد می‌شود و ظرفیت تولید محصولات نیز به ۲۵ هزار تن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   ۲۶۸ میلیارد تومان به مشاغل آسیب‌دیده خراسان جنوبی اختصاص یافت

موسوی با اشاره به ایجاد پنج هزار فرصت شغلی گفت: ۵ هزار طرح اشتغال در خانواده‌ها در خراسان جنوبی اجرایی شده و امیدواریم سال آینده این ظرفیت ۲ برابر شده و به ۱۰ هزار طرح برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها