اعزام 32 روایتگر حماسه عاشورا به مناطق محروم خراسان جنوبی

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اعزام 32 روایتگر حماسه عاشورا به مناطق محروم و بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طرح بصیرت عاشورایی که از ابتدای ماه محرم در استان آغاز و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد 17 مبلغ از قم و 15 مبلغ بومی استان در مناطق محروم و بقاع متبرکه استان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه 10 مبلغ به مناطق محروم اعزام شدند افزود: 22 روحانی نیز به بقاع متبرکه استان اعزام شدند تا روایگر حماسه عاشورا باشند.

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: این طرح با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه برگزار می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه سخنرانی و عزاداری ایام محرم در 55 بقعه برگزار می‌شود گفت: همچنین اجرای مراسم لبیک یا حسین ، تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان همزمان با اول محرم با حضور هیئات مذهبی در 24 بقعه استان برگزار شد.

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: ویژه برنامه همایش نوجوانان حسینی احلی من العسل همزمان با روز 6 محرم با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش و دارالقرآن‌ها در 22 بقعه اجرا می‌شود.

وی گفت: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در 24 بقعه، اجرای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در 47 بقعه، مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در 28 بقعه و مراسم همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در 23 بقعه استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   اجرای طرح‌های صنایع جوار ریلی در راه آهن شرق توسعه می یابد

رحیمی با اشاره به اینکه کاروان‌های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان به سمت بقاع متبرکه در 51 بقعه راه اندازی می‌شوند گفت: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در 22 بقعه استان انجام می‌شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها