بارندگی های اخیر در حجم آب سدهای خراسان جنوبی تأثیری نداشته است

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: بارندگی های اخیر در حجم آب سدهای خراسان جنوبی تأثیری نداشته است.

به گزارش “پیام خاوران” سعید سروری در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود هشت سد ذخیره ای در استان گفت: مجموع ظرفیت این تعداد سد ذخیره ای استان بالغ بر ۷۵ میلیون مترمکعب است و بارندگی های چند روزه اخیر هیچ تأثیری بر میزان حجم آب پشت سدها نداشته است.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه به علت کاهش نزولات جوی در سال های متمادی پشت این تعداد سد ذخیره ای، ۹٫۷ میلیون متر مکعب آب وجود دارد، افزود: این میزان آب پشت سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۱۰ درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال آبی امسال (از اول مهرماه ) تاکنون ۲٫۲۲ میلیون متر مکعب سدها آبگیری شده است و از آن جا که بارندگی ها سیلابی نبوده بارندگی های اخیر تأثیر بسزایی در میزان حجم آب پشت سدها ندارد.

سروری با اشاره به بارندگی هفته گذشته در طبس اظهار داشت: بارندگی های سیلابی در طبس به میزان ۴۶ هزار متر مکعب، باعث افزایش یک درصدی میزان آب پشت سد نهرین شد اما با این میزان بارندگی، سد نهرین وارد مدار نمی شود.

به گفته وی بارندگی های اخیر در میران آب های زیرزمینی هم تأثیری نداشته و بارندگی ها فقط باعث استفاده کشاورزان از آب باران و خاموشی چاه‌ها به مدت چند روز (توسط کشاورزان) می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی میزان حجم آب پشت سدها در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ را ۱۰٫۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: مقایسه بارندگی ها و میزان حجم آب پشت سدها در سال آبی امسال نسبت به سال آبی سال گذشته نشان از کاهش ۱۰ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید   مادرشهید غلامحسین براتی روبیات آسمانی شد

سروری یادآور شد: آمار ذکر شده نشان می دهد ورودی سدها در سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد بیشتر از سال آبی امسال بوده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها