سرما و برودت هوا در خراسان جنوبی تا پایان هفته ادامه دارد/ بازگشایی مدارس از فردا

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی با اشاره به تداوم سرما و برودت هوا تا پایان هفته گفت: مدارس استان از روز سه شنبه چهارم بهمن ماه، در تمامی مقاطع تحصیلی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس زاده در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان اظهار داشت: همکاری و همراهی مردم در صرفه جویی مصرف گاز خانگی منجر به تصمیم برای بازگشایی مدارس شد.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: مردم موضوع صرفه جویی در مصرف گاز در بخش خانگی را جدی بگیرند، چراکه هشدارهای هواشناسی درباره پابرجا بودن موج سرما و برودت هوا در سراسر استان همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

وی از صاحبان صنایع استان که واحدهای تولیدی آنها بدلیل افت فشار گاز ناشی از برودت بی سابقه هوا و ماندگاری سرما در استان تعطیل شد عذرخواهی کرد و گفت: این تعطیلی ها صرفاً در جهت تأمین گاز بخش خانگی و عدم قطع شدن آن صورت گرفت و امیدواریم با بهبود شرایط از هفته آینده به مرور وصل خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدارس خراسان جنوبی از روز سه شنبه چهارم بهمن ماه، در تمامی مقاطع تحصیلی بازگشایی می‌شوند و آموزش به صورت حضوری صورت خواهد گرفت.

عباس زاده اظهار امیدواری کرد: با توجه به ماندگاری موج سرما در استان تا پایان هفته، مردم همچنان صرفه جویی در مصرف گاز را جدی بگیرند تا بتوانیم این دوران را پشت سر بگذاریم و به شرایط عادی برسیم و بخش های تولیدی و صنعتی استان را نیز بتوانیم فعال کنیم.

وی ضمن مهم دانستن آموزش حضوری و اینکه مسئله آموزش و تربیت دانش آموزان جزو ضروری ترین نیازها و خدمات در سطح استان است، گفت: عدم تعطیلی آموزش حضوری، خواسته دولت و نظام آموزشی است و لذا باید تا مجبور نشویم مدارس را تعطیل نکنیم و چنانچه مدرسه‌ای به خاطر سرمای شدید و عدم تأمین گرمایش و یا آلودگی هوا تعطیل شد باید تمام تلاش ما این باشد که در اولین فرصت، بازگشایی مدارس در اولویت برگشت به شرایط عادی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید   معاون استاندار خراسان جنوبی:آمار، زبان گویا و شفاف واقعیت‌هاست

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی گفت: بازگشایی مدارس با اولویت تأمین سوخت جایگزین گاز صورت می‌گیرد و لذا ضرورت دارد که همچنان مردم به اصل صرفه جویی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها