برخورد قاطع با فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید و فروش گونه های گیاهی و جانوری وحشی را در استان ممنوع است، اضافه کرد متاسفانه در روزهای پایانی سال برخی افراد از این موقعیت سوء استفاده کرده و باعث نابودی حیات وحش در حال انقراض می شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، اسدالله حاتمی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال شاهد خرید و فروش برخی حیوانات وحشی هستیم، ادامه داد متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه،خرید ، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

اجتناب از خرید گونه های در معرض خطر انقراض

حاتمی خاطر نشان کرد: از عموم شهروندان درخواست می شود. از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی درمعرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند. وی با اشاره به گشت‌های نوروزی محیط بانان افزود: برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها اعلام کنند.

بیشتر بخوانید   هیچ نهادی مدیریت فضای مجازی استان خراسان جنوبی را بر عهده ندارد

انتهای پیام/ 107

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها