اختصاص 3362 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌های بشرویه و طبس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص سه هزار و 362 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌های بشرویه و طبس خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری استاندار و بر اساس درخواست ستاد مدیریت بحران استان، هیئت دولت،  پرداخت اعتبار لازم برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌های 22 آذر ماه و سوم دی ماه امسال شهرستان‌های بشرویه و طبس را تصویب و ابلاغ کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تصویب نامه، دولت هزار و 50 میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های وارده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و نیز تأسیسات زیربنایی دولتی و عمومی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 800 میلیون ریال کمک بلاعوض جهت احداث هر واحد مسکونی شهری و روستایی خبر داد و گفت: کمک بلاعوض تعیین شده جهت انجام تعمیرات واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی خسارت دیده از زلزله به ازای هر واحد 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: برای تأمین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه‌ای، به ازای هر واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده مبلغ 150 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

به گفته وی؛ برای بازسازی تأسیسات دولتی و عمومی و نیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی خسارت دیده در زلزله 200 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تعیین مبلغ 2 هزار و 312 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی گفت و اظهار داشت: تسهیلات تعیین شده برای احداث هر واحد در مناطق شهری تا سقف 3 هزار و 500 میلیون ریال با سود و کارمزد 6 درصد تعیین شده است.

عباس زاده تصریح کرد: سقف تسهیلات تعیین شده برای هر واحد مسکونی در مناطق روستایی سه هزار میلیون ریال با سود و کارمزد 5 درصد است.

بیشتر بخوانید   خانه بنتونیت در خراسان جنوبی راه اندازی و ثبت ملی شود

وی با بیان اینکه تسهیلات تعیین شده برای تعمیرات واحدهای شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف 300 میلیون ریال است، متذکر شد: سقف تسهیلات تعیین شده برای تأمین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه ای) به ازای هر واحد 300 میلیون ریال است.

به گفته وی؛ جهت بازسازی واحدهای دامی خسارت‌ دیده نیز به ازای هر واحد تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها