خط اصلی شبکه فاضلاب سربیشه 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر آب و فاضلاب شهرستان سربیشه گفت: خط اصلی شبکه فاضلاب سربیشه 98 درصد و شبکه‌های فرعی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش “پیام خاوران” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سربیشه به همراه دادستان، رئیس آب و فاضلاب و معاون شبکه بهداشت سربیشه صبح امروز از طرح تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان بازدید کردند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان سربیشه در این بازدید تصریح کرد: اکنون از طرح 55 کیلومتری شبکه فاضلاب سربیشه فقط 10 کیلومتر باقی‌مانده و حدود 90 درصد شبکه داخلی آن عملیاتی شده است.

سمیعی ادامه داد: خط اصلی شبکه فاضلاب سربیشه 98 درصد و شبکه‌های فرعی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه بافت زمین سربیشه سنگلاخی و کندن چاه خانگی سخت است افزود: امید است با تسریع در اجرای این طرح ملی مشکل چندین ساله شهروندان رفع شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان سربیشه به  پیشرفت 30 درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه 80 میلیارد تومان است که نزدیک به 7 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود:  نزدیک به 50 نفر نیرو در راستای راه اندازی این تصفیه خانه مشغول به کار هستند.

روح اله نوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سربیشه نیز در این بازدید با بیان اینکه موقعیت خاص اقلیمی و واقع شدن شهرستان مرزی سربیشه در دامنه کوه و زمین سنگلاخی سبب شده تا یکی از مطالبه‌ها و خواسته‌های مردم این منطقه، اجرای هرچه سریعتر طرح فاضلاب باشد گفت: در وضعیت فعلی با رهاسازی فاضلاب خانه‌ها در کوچه‌ پس کوچه‌ها و کانال‌های شهرداری مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای مردم به وجود آمده است و بهداشت محیط سربیشه را در این وضعیت بیش از دیگر مواقع به مخاطره انداخته است.

بیشتر بخوانید   کشور در سال‌های اخیر از برخی بی نظارتی‌ها آسیب زیادی دیده است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سربیشه از جمله سردترین شهرهای خراسان جنوبی است در فصل سرما رهاسازی فاضلاب در کانال‌های شهرداری و کوچه‌ها باعث یخ‌زدگی معابر می‌شود و با گرم شدن هوا شهروندان شاهد تشدید بوی ناشی از رهاسازی فاضلاب در کوچه‌ها و مسیر رودخانه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سربیشه اظهار امیدواری کرد با تلاش و پیگیری‌ها و تزریق اعتبارات شاهد افتتاح و بهره‌برداری هرچه سریعتر این تصفیه خانه باشیم.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها