افزایش ۶۴ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی گفت: پرونده‌های ورودی قاچاق کالا و ارز در دو ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، علی محدثی‌‎نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو ماه گذشته در بخش قاچاق کالا و ارز هزار و ۵۶۴ پرونده به شعب تعزیرات استان وارد شده که از این تعداد هزار و  ۲۸۹ پرونده مختومه و متهمان به پرداخت ۶۲۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۶۸۶ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی افزود: تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات در مدت مشابه سال قبل ۹۵۲ پرونده بوده است.

وی بیشترین تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز را حمل کالا‌های با موضوع قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی و تغییر وسیله نقلیه به صورت نامتعارف جهت قاچاق کالا از جمله سوخت عنوان کرد.

محدثی نژاد همچنین از کاهش ۵۴ درصدی پرونده‌های بخش کالا و خدمات در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت در بخش کالا و خدمات ۵۱۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که از این تعداد ۴۷۶ پرونده مختومه شده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: متهمان این پرونده‌ها به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۷۵۸ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی گفت: پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در دو ماه نخست پارسال هزار و ۱۳۲ پرونده بوده است.

محدثی‌‌نژاد افزود: بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات به عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور اختصاص دارد.

به گفته وی پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در مدت مشابه پارسال هزار و ۱۳۲ پرونده بوده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی از کاهش ۵۰ درصدی تعداد پرونده‌های بخش دارو و درمان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در دو ماه گذشته از ۷۳ پرونده وارد شده به شعب تعزیرات استان ۶۴ پرونده مختومه شده و متهمان به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند

به گفته وی تعداد پرونده‌های این بخش در دو ماه گذشته پارسال ۱۴۷ پرونده بوده است.

بیشتر بخوانید   جذب سرمایه گذار برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ویژه نهبندان

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها